سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری مرکزی:

کارهای روزمره به حساب موضوع پدافند گذاشته نشود

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری مرکزی گفت: باید توان ما در حوزه پدافند غیرعامل تقویت شود و کارهای روزمره به حساب موضوع پدافند گذاشته نشود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سعید فرخی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری مرکزی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی در اراک، گفت: تهدید های زیستی یک واقعیت است و موضوع پدافند غیر عامل در دستگاه ها باید جدی گرفته شود و در اهمیت پدافند غیرعامل همین بس که در این مورد مقام معظم رهبری تاکیدات فراوان دارند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: تهدیدهای حوزه زیستی ویژگی‌هایی دارد که منحصر به فرد است، ضمن اینکه ممکن است خیلی هزینه داشته باشد، اما از طرفی مشکلاتش هم مشکلات فراگیری است.

وی ادامه داد: برطرف کردن مشکلات پیش آمده در این حوزه هم هزینه‌بر و هم خیلی دشوار و بعضا غیر ممکن است. لذا این حوزه باید با نگاه ویژه مورد توجه و پیگیری قرار گیرد. بایستی نحوه تفکر ما به عملیات و اقداماتی که به طور روزمره در این حوزه انجام می شود گره بخورد، یعنی باید مدام چه در ارائه طرح ها، چه در اقدامات روزمره، تهدیدات و پدافند غیرعامل ذهن ما را درگیر خود کند تا بتوانیم راهکارهای مناسب و راهبردی برنامه‌ریزی کنیم.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اضافه کرد: اگر این تفکر با ما همراه باشد، در اجرای پروژه ها دقیقا مسائل را رعایت می‌کنیم و در اقدامات روزمره این مورد در دستور کار قرار می‌گیرد و دیگر آن را جدا از شرح وظایف نمی بینیم.

وی بیان داشت: با توجه به بهره‌گیری از تجربیات، اتفاقات و تهدید های گذشته، آینده نگری بحث مهمی است و اینکه چه تهدیداتی ممکن است به وجود بیاید. مخصوصا در قرارگاه زیستی تهدیداتی که ممکن است اتفاق بیفتد باید با نگاه آینده نگری به آن پرداخته شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: باید توان ما در حوزه پدافند غیرعامل تقویت شود و کارهای روزمره به حساب موضوع پدافند گذاشته نشود. مهمترین کار، شناسایی تهدیدات است. هر دستگاهی موظف است تهدیداتی را که ممکن است به وجود بیاید مشخص کند و بر مبنای همان، اقدام اجرایی انجام بدهد.

فرخی ادامه داد: برخی از تهدید ها ممکن است تنها مربوط به یک دستگاه نباشد، آن موقع است که موضوع به قرارگاه زیستی می آید و کارهایی که در این مورد باید انجام شود در دستور پیگیری قرار می گیرد.

انتهای پیام/ب

توان ما در حوزه پدافند غیرعامل تقویت شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.