سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

فضای مجازی تهدیدی در عین فرصت است

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: فضای مجازی در عین فرصت بودن، تهدید است و اقدامات باید در فضای مجازی منعکس شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور امروز در کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران خراسان شمالی گفت: در زمان بروز حادثه در گام نخست باید وحدت فرماندهی حفظ شود، زیرا اساس کار مدیریت بحران، هماهنگی و فرماندهی است.

وی از سازمان مدیریت بحران به‌عنوان یک سازمان سیاست‌گذار، نظارت‌کننده و هماهنگ‌کننده یادکرد و افزود: در زمان بروز حادثه تمام دستگاه‌های اجرایی کشور، استان‌ها و بخش خصوصی باید با یکدیگر مشارکت داشته باشند، هرچند که سازمان مدیریت بحران کشور هم اقدامات شاخصی را انجام می‌دهد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، برنامه‌ریزی، مشخص بودن مسئولیت‌ها و تجهیزات کامل را از ارکان مدیریت بحران ذکر کرد و گفت: در کنار تمامی عوامل فوق باید از حضور و مشارکت مردم هم به بهترین شکل کمک بگیریم.

وی توجه موضوع اسکان موقت و اضطراری در زمان بحران را ضروری دانست و گفت: امروزه فضای مجازی در عین فرصت می‌تواند تهدید هم به شمار آید بنابراین مدیران بحران در زمان بروز حادثه تمامی اقدامات و تلاش‌های شبانه‌روزی خود را در فضای مجازی انعکاس دهند، زیرا نباید چنین خدماتی زیر سؤال برود.

نجار به موضوع زلزله کرمانشاه اشاره کرد و افزود: به‌رغم تمامی تلاش‌های شبانه‌روزی و اقدامات شاخص برای این استان، اطلاع‌رسانی ضعیفی انجام شد به‌طوری‌که برخی افراد همیشه می‌خواهند خدمات نظام را زیر سؤال ببرند.

معاون وزیر کشور گفت: شناخت دقیق مخاطرات و پیامد‌های آن با تأکید بر برنامه‌ریزی دقیق، تبدیل وضعیت بحران به مدیریت ریسک در بلا‌های طبیعی، اقدامات سازنده در مسیر تغییرات اقلیمی، تعالی بخشی ساختار‌ها و دستورات، ضرورت مطالعه قانون مدیریت بحران و توجه به آموزش مردم باید همیشه موردتوجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ م


فضای مجازی تهدیدی در عین فرصت است

برچسب ها: مدیریت بحران ، زلزله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.