سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لایحه مناطق آزاد در صحن علنی مجلس تعیین تکلیف می‌شود

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه مناطق آزاد تجاری و صنعتی در کمیسیون اقتصادی مجلس نهایی شده و هفته آینده در جلسه علنی مجلس مطرح می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صدیف بدری نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: شورای نگهبان به لایحه منطقه آزاد تجاری و صنعتی ایراداتی را وارد کرد که این ایرادات مربوط به اصل ۷۴ قانون اساسی شامل مغایرت با بند ۱۷ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در خصوص اصلاح نظام درآمدی دولت و افزایش سهم درآمد‌های مالیاتی، مغایرت با بند یک سیاست‌های کلی آمایش سرزمین در خصوص ایجاد امکانات عادلانه، فرصت‌های برابر و رفع تبعیض ناروا در مناطق مختلف کشور و مغایرت با بند ۱۱ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر توسعه حوزه عمل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور است.

بدری اضافه کرد: ایرادات وارده در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی شده و هفته آینده تعیین تکلیف می‌شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ایجاد مناطق آزاد باید اولویت مجلس شورای اسلامی باشد، اضافه کرد: در این زمینه انتظار می‌رود با پشت سر گذاشتن برخی مسائل و رفع ایرادات در صحن مجلس این لایحه هرچه زودتر علنی شود.

بدری با اشاره به ظرفیت‌های استان اردبیل در راستای تجارت با بازار‌های جهانی گفت: ایجاد و راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری در استان می‌تواند مسیر جدیدی از توسعه و عمران را پیش پای اقتصاد استان قرار دهد.

انتهای پیام/ب

 هفته آینده لایحه مناطق آزاد در صحن علنی مجلس تعیین تکلیف می‌شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.