سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش تخلفات واحد‌های اقتصادی در فارس

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: تخلفات واحد‌های اقتصادی در استان ۶۲۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد ابراهیم صداقت معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی بازرسی‌های این سازمان از واحد‌های صنفی و تولیدی بیان کرد: ارزش ریالی تخلف‌های این واحد‌ها در ۹ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۲۳ درصد افزایش داشته که با متخلفان برخورد جدی می‌شود.

وی تصریح کرد: در این مدت ارزش ریالی تخلفات اقتصادی استان فارس افزون بر ۱۷۷ میلیارد ریال و در مدت مشابه پارسال حدود ۲۴ میلیارد ریال بوده، و در این راستا، انبار‌های بزرگ صنعتی، واردکنندگان، واحد‌های تولیدی و پرونده‌های کلان از جمله مواردی بوده که بیشتر مورد بازرسی و نظارت قرار گرفته است.

صداقت ادامه داد: ۶۶ هزار و ۱۷۴ مورد بازرسی از این واحد‌ها در استان فارس طی ۹ ماه امسال انجام شد، که این میزان بازرسی نسبت به پارسال ۱۸ درصد افزایش داشته است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس اظهار کرد: در این مدت، افزون بر چهار هزار و ۲۱ پرونده تخلف اقتصادی شکل گرفته که تشکیل پرونده‌ها نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۱۲ درصدی داشته است.

وی تاکید کرد: بر اساس آمار سازمان صنعت معدن و تجارت فارس، بیشترین تخلف‌های انجام شده، شامل کم فروشی، عدم صدور فاکتور، گران فروشی، پنج مورد احتکار و ۵۲ مورد عرضه کالای قاچاق در استان فارس است.

صداقت گفت: واحد‌های مرتبط با صنایع غذایی، دخانیات، لوازم یدکی و لاستیک خودرو به ترتیب بیشترین تخلفات را در استان انجام داده اند که ۹۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال مجموع ارزش ریالی پرونده‌های تخلف واحد‌های صنایع غذایی بود و در حوزه دخانیات نیز پرونده‌های تخلف به ارزش یک میلیارد و ۶۵ میلیون ریال تشکیل شد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس بیان کرد: ۱۹ پرونده در زمینه فروش لاستیک خودرو به ارزش ۱۲ میلیارد ریال تشکیل و در حوزه لوازم یدکی نیز ۶ پرونده به ارزش ۳۱ میلیارد ریال تخلف ثبت و رسیدگی شد.

صداقت افزود: ۱۶ هزار مورد بازرسی در خصوص کالای قاچاق انجام شد و در این راستا ۵۲ پرونده نیز تشکیل شد که ارزش ریالی این پرونده‌ها افزون بر ۶ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال است.

انتهای پیام/ت

برخورد با متخلفان اقتصادی در فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.