سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پلنگ باغ وحش مشهد در نتیجه مراقبت‌های پزشکی جانی دوباره یافت

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: مراقبت‌های تخصصی پزشکی و کنترل دائم 'ارس' پلنگ شش ساله باغ وحش مشهد را از مرگ حتمی نجات داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ،تورج همتی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به فیلمی که اخیرا از تشنج این پلنگ در قفس منتشر شده بود، گفت:درست است که این فیلم نشان دهنده تشنج ارس می‌باشد و البته لحظات ناراحت کننده‌ای را نشان می‌دهد، اما اقدامات پزشکی که از مرداد ماه ارس را تحت پوشش قرار داده تعداد و شدت تشنج‌های این گونه ارزشمند را بسیار کم کرده است.

وی افزود: در ابتدا ارس هر دو تا سه روز یکبار دچار تشنج می‌شد که با کنترل ۲۴ ساعته این حملات به دو هفته یکبار کاهش یافته است. تیم مجرب دامپزشکی متشکل از متخصصان دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی، اداره کل دامپزشکی و اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی وضعیت سلامتی ارس را به تثبیت رسانده اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: درمان کامل این پلنگ نیازمند تداوم آزمایش‌ها و تجویز دارو می‌باشد و به این منظور دستگاه‌های درمانی و کنترل آنلاین در محل قفس او مستقر شده است که این نشانگر اهمیت و خدمات دهی کامل به این حیوان بیمار می‌باشد.
وی گفت: علت صدمات مغزی احتمالی و تشنج‌های ارس نامعلوم است، اما هم اینک عملکرد موثر تیم پزشکی در سلامت پلنگ شش ساله باغ وحش مشهد مورد اذعان همه فعالان و متخصصان حوزه محیط زیست می‌باشد.

۱۵ مرداد در پی تشکیل تیم تخصصی حیات وحش در خراسان رضوی برای نخستین بار با حضور مشترک اساتید دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد و اداره کل محیط زیست خراسان رضوی وضعیت 'ارس' مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام//م. ص
 


نجات پلنگ ایرانی از بیماری تشنج

برچسب ها: محیط زیست ، باغ وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.