سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه آزاد تهران شمال:

میان نخبگان و مدیریت راهبردی نظام فاصله افتاده است/ دانشگاه به مسائل جاری کشور وارد شود

خالدی گفت: دانشگاه وظیفه‌ای مهم در کشور دارد و باید بتواند به مسائل جاری کشور وارد شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، خالدی رئیس دانشگاه آزاد تهران شمال در مراسم رونمایی از دستاوردهای پژوهشی واحد تهران شمال با اشاره به سانحه تصادف اتوبوس در واحد علوم و تحقیقات گفت: این حادثه دلخراش سبب جان باختن چندتن از دانشجویان شد و این مصیبت جامعه دانشگاهی را تسلیت می‌گویم.

رئیس دانشگاه آزاد تهران شمال درباره چرایی تاخیر در برگزاری مراسم رونمایی از دستاوردها، اظهار کرد: با توجه به برگزاری حماسه 9 دی و به دلیل آنکه دل مردم به ارزش‌های انقلاب گره خورده است، امروز با کمی تاخیر رونمایی از دستاوردها و برنامه های علمی واحد تهران شمال را برگزار کردیم.

وی با اشاره به اهداف طرح پایش گفت: بر اساس این طرح ماموریت پدافند غیرعامل به واحد تهران شمال اختصاص یافته است. در همین راستا ۱۰ هزار استاد دانشگاه آزاد می توانند با واحد ما همراه شوند و از موضوعات پدافندی استفاده کنند.

کارکرد مهارتی؛ ضروری ترین وظیفه دانشگاه‌

خالدی با بیان اینکه پیشرفت علم، دستیابی به قلمروهای جدید و نگاه به آینده کشور موضوعی مهم است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید دارند، کارکرد مهارتی اولین و ضروری‌ترین وظیفه دانشگاه‌هاست، دانشگاه‌ها باید به مسائل جاری کشور ورود کند.

رئیس دانشگاه آزاد تهران شمال ادامه داد: میان جامعه، دانشگاه و نخبگان شکافی وجود دارد و بین نخبگان و مدیریت راهبری نظام نیز فاصله افتاده است، در همین راستا دانشگاه باید نقش قانون‌گذاری مجلس را مدیریت کند، همچنین تمدن‌سازی فرهنگ اسلامی باید در رویکرد دانشگاه‌ها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در واحد تهران شمال حدود ۳۰۰ کد رشته وجود دارد، اظهار کرد: تمامی این کد رشته‌ها قابلیت اتصال به حوزه پدافند غیرعامل را دارند، رهبری تاکید داشته‌اند باید به پدافند غیرعامل با دید علمی نگاه کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.