سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیسیون آموزش شوراهای عالی استان‌ها؛

تصویب طرح جامع مدیریت شهری پیگیری می‌شود

رئیس کمیسیون آموزش، پژوهش و فناوری شورای عالی استان‌ها بر پیگیری تصویب طرح جامع مدیریت شهری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حمید بادامی نجات، رئیس کمیسیون آموزش، پژوهش و فناوری شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: آموزش اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا یکی از وظایف اصلی شورای عالی استان‌هاست که در دستور کار این مجموعه قرار دارد.

وی گفت: امسال برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی اعضای شوراها به منظور ارتقای سطح علمی اعضای شوراها اجرا می‌شود که این روند اثرگذار در شهرها و روستاها هم به صورت جدی دنبال می‌شود.

نایب رئیس شورای شهر همدان افزود: کمیسیون آموزش، پژوهش و فناوری شورای عالی استانها برای نخستین بار در دوره پنجم شکل گرفت و موجب شد یک قدم در بحث آموزش، رو به جلو حرکت کنیم.

حمید بادامی‌نجات با اعلام اینکه در آینده نزدیک آموزش برای اعضای شوراهای روستاها را نیز خواهیم داشت، بیان کرد: با توجه به اینکه ۱۲۴ هزار نفر عضو شورای اسلامی شهر و روستا در کشور فعالیت دارند، امیدواریم با پیگیری‌های در دست اقدام، بحث آموزش این افراد از طریق شبکه آموزش صداوسیما محقق شود.

وی با بیان اینکه ۷۵ نماینده پارلمان شوراهای سراسر کشور در شورای عالی استان ها حضور دارند که بر مبنای اختیارات قانونی، مصوبات خوبی را برای شوراها پیگیری و مصوب می‌کنند، افزود: شورای عالی استان ها پس از دولت و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می‌تواند طرح و لایحه را در اولویت و در دست بررسی قرار دهند؛ بنابراین انتظار می‌رود این طرح‌ها در اولویت کاری دولت و مجلس باشد.

بادامی‌نجات اظهار کرد: پیشنهاد حضور ۲ نفر از اعضای شورای استان در کمیته برنامه ریزی استان به منظور تصویب در مجلس، پیگیری تصویب طرح جامع مدیریت شهری توسط کمیته ویژه و تخصصی طرح جامع مدیریت شهری و اصلاح آیین‌نامه داخلی شوراها از جمله موارد در حال پیگیری در شورای عالی استانهاست که در قالب طرح و پیشنهاد به مجلس ارائه خواهند شد.

رئیس کمیسیون آموزش، پژوهش و فناوری شورای عالی استان‌ها افزود: مالیات بر ارزش افزوده یکی از منابع درآمد پایدار شهرداری‌ها محسوب می‌شود که متأسفانه در لایحه ارائه شده توسط دولت بخش‌هایی از عوارض شهرداری ها به مالیات تبدیل شد و بخشی از اختیارات شوراها سلب شده بود که با پیگیری شورای عالی استانها توانستیم مجلس و دولت را برای اصلاح لایحه ارسالی، قانع کنیم.

انتهای پیام/ د

پیگیری تصویب طرح جامع مدیریت شهری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.