سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۰ درصد دانش آموزان خوزستانی زیر پوشش "طرح ملی ایران مهارت" قرار می‌گیرند

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از زیر پوشش قرار گرفتن ۱۰ درصد دانش آموزان دوره اول متوسطه استان در "طرح ملی ایران مهارت" خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد تقی زاده، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در جلسه امضای تفاهم نامه "طرح ملی ایران" با بیان اینکه موضوع مهارت و کارآفرینی از برنامه‌های مهم آموزش و پرورش است، گفت: دانش آموزان دوره اول متوسطه پس از کسب آموزش‌های مهارتی در مدرسه با همکاری آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای کارت مهارت دریافت خواهند کرد.

وی در ادامه با اظهار اینکه "طرح ملی ایران مهارت" فضای تئوریک مدارس متوسطه اول را به فضای مهارتی تبدیل می‌کند، بیان داشت: در سال اول اجرای این طرح ۱۰ درصد دانش آموزان استان پوشش داده می‌شوند.

تقی زاده با اشاره به اینکه توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی و آموزش‌های مهارت محور از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است، تصریح کرد: در راستای برنامه‌های سند تحول بنیادین و سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه اشتغال توافق نامه همکاری میان آموزش و پرورش و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با هدف آموزش مهارت‌های کوتاه مدت در مدارس به امضا رسید که یک مجموعه آموزشی متنوع با طرح‌های ارزان، کاربردی و هدفمند به دانش آموزان ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه افزود: مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در آموزش و پرورش تاکنون ۳۸ درصد رشد داشته اند که با برنامه ریزی بهتر و اجرای طرح‌های نوین مهارتی تعداد بیشتری از دانش آموزان تحت پوشش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار می‌گیرند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه برای اجرای "طرح ملی ایران مهارت" به عوامل مختلفی مانند فضای آموزشی مناسب، مواد مصرفی، تجهیزات کارگاهی و آموزش مربی نیاز است، اظهار کرد: مدارسی که داوطلب اجرای "طرح ملی ایران مهارت" هستند در روز‌های پنج شنبه، ایام تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان در قالب دستورالعمل فعالیت‌های فوق برنامه به صورت داوطلبانه اقدام به اجرای طرح می‌کنند.

محمد تقی زاده در ادامه با بیان اینکه آموزش‌های "طرح ایران مهارت" می‌بایست از دوره ابتدایی آغاز شود، اذعان داشت: مهارت آموزی از اولویت‌های مهم آموزش و پرورش است که باید بستر مناسبی برای آن فراهم آید.

وی با اظهار اینکه ۱۰ درصد دانش آموزان خوزستانی در "طرح ایران مهارت" پوشش داده می‌شوند، گفت: مدارس هیات امنایی و مدارس غیردولتی به طور ۱۰۰ درصدی تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

تقی زاده با بیان اینکه تدوین استاندارد‌های آموزشی مورد نیاز مدارس بر اساس ظرفیت‌های منطقه‌ای از مهم‌ترین وظایف آموزش و پرورش است، بیان کرد: آموزش مهارت‌های شغلی دانش آموزان بر اساس نیاز هر منطقه تغییر می‌کند که امیدواریم با شناسایی و به کارگیری نیرو‌های متخصص و کاردان و با بهره گیری از تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود گامی اساسی در بحث تولید و اشتغال برداریم.

وی اظهار داشت: انتخاب مربی در "طرح ایران مهارت" به ترتیب اولویت با معلمان درس‌های کار و فناوری و هنر، دبیران مدارس، مربیان سازمان فنی و حرفه‌ای و مربیان آموزشگاه‌های آزاد پس از تایید گزینش و اداراه آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در پایان با اشاره به اینکه برای اجرای "طرح ملی ایران مهارت" به عوامل مختلفی مانند فضای آموزشی مناسب، مواد مصرفی، تجهیزات کارگاهی و آموزش مربی نیاز است، تصریح کرد: این طرح شامل ۱۶ دپارتمان مهارتی و ۴۹۱ پودمان مهارتی است که بر اساس علاقه و استعداد دانش آموزان و امکانات موجود در مدارس تا سقف ۶۰ ساعت آموزش‌های لازم را به آن‌ها ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/گ

اجرای "طرح ملی ایران مهارت"در خوزستان

برچسب ها: آموزش و پرورش ، مهارت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.