ترویج فرهنگ پژوهش و اجرایی شدن آن بین دانش آموزان

مدیر آموزش و پرورش بهبهان بر ترویج فرهنگ پژوهش و اجرایی شدن آن در بین دانش آموزان تاکید کرد.

رسول عبدی پور، مدیر آموزش و پرورش بهبهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: به مناسبت ارج نهادن به مقام شامخ پژوهشگران ماه از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور به نام روز پژوهش و هفته پایانی آذرماه، از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری "هفته پژوهش و فناوری" نام گذاری شده است.

 وی افزود: تحقیق و پژوهش از شاخص های توسعه یافتگی کشورها به شمار آمده و با اثرگذاری مستقیم بر جامعه و زندگی شهروندان موجب ارتقاء کیفیت زندگی شده و رفاه اقتصادی، اجتماعی و افزایش قدرت ملی را به همراه دارد.

عبدی پور عنوان کرد: دانایی و دانش که اساس آن از آموزش و پرورش در مدارس و در دانش آموزان پایه گذاری می شود از مهم ترین محورهای توسعه کشور به شمار می آید و می تواند موجب استقلال و خودکفایی میهن شود.

 مدیر آموزش و پرورش بهبهان گفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و در نظام هدفمند و توسعه محور کنونی آموزشی کشور، تحقیق و پژوهش از ارکان اساسی توسعه پایدار و رشد و شکوفایی کشور در نظر گرفته شده است.

وی افزود: نهاد آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی تربیت نیروی انسانی پرسشگر، پژوهشگر، محقق و خلاق نقش مهمی را در ترویج و اشاعه فرهنگ پژوهش و تحقیق در بین دانش آموزان ایفا کرده و با اجرای برنامه های پژوهشی و تحقیقاتی متناسب با نیازهای موجود در کشور می تواند رشد و توسعه همه جانبه را برای ایران اسلامی رقم زند.

عبدی پور تاکید کرد: فراهم آوردن شرایط مناسب، بستر سازی و تشویق دانش آموزان به تحقیق، نوآوری و کنکاش علمی با کمک معلمان علاقمند و پژوهشگر می تواند جامعه را به سمت شکوفایی و رشد سوق دهد.

مدیر آموزش و پرورش بهبهان در پایان گفت: از اولویت های مورد توجه در برنامه توسعه آموزش و پرورش بهبهان، شناخت دانش آموزان و دبیران علاقمند و ترغیب آنان به انجام و اجرای فعالیت های پژوهشی است.

انتهای پیام/م

اجرای برنامه های هفته پژوهش در بهبهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.