سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بدهی ۲۲ میلیارد ریالی ادارات دولتی به اوقاف سبزوار

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار گفت : اداره های دولتی شهرستان سبزوار بابت اجاره بهای معوقه مکان های وقفی، ۲۲ میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال به اداره اوقاف و امور خیریه بدهکار هستند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، حجت الاسلام مهدوی خواه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار گفت::وصول حقوق موقوفه از شخص حقیقی و بی توجهی به این مطالبه از شخص حقوقی، دیدگاه مردم را نسبت به ایجاد موقوفات جدید منفی، عمل خیر را متوقف و اجرای طرح‌های عمرانی و سرمایه گذاری را با مشکل مواجه می‌کند.

حجت الاسلام محمد ذاکری معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف خراسان رضوی گفت:احترام به قانون در مورد موقوفات ضرورت دارد و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) از وقف به عنوان لقمه خوشمزه‌ای تعبیر کرده اند که در صورت رها شدن بلعیده می‌شود.

اگر محل وقف شده منطبق بر نیت واقف باشد نیاز به پذیره ندارد، ولی در صورت خلاف نیت، باید پذیره پرداخت و جهت تعیین آن به هیات کارشناسی ارجاع داده شود.

حسین اردمه دادستان شهرستان سبزوار گفت:کسانی که قرارداد اجاره را پرداخت نکرده اند مانند این است که ملک را غصب کردند و حتی نماز خواندن اشکال پیدا می‌کند.

۸۰ دستگاه دولتی این شهرستان به موقوفات بدهکار هستند و درصورت ارسال احضاریه و بی توجهی ادارات نسبت به پرداخت بدهی، باید اقدام قضایی صورت گیرد.
 
انتهای پیام// د.ف

مسئولان اجرایی  سبزوار خواهان اجرای عدالت در موقوفات این شهرستان شدند

 
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ع
۰۶:۰۵ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
احسن بر شما