سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مردی که ۱۲ سال خود را پلیس جا زد +تصویر

یک شهروند چینی با مهارتی فوق‌العاده موفق به فریب مردم شد و برای ۱۲ سال متوالی خود را پلیس جا زد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، معمولا افرادی که وانمود می‌کنند یکی از سمت‌های قانونی را دارند خیلی نادان به نظر می‌رسند، چون دیر یا زود دست آن‌ها رو می‌شود، اما این ساکن چینی مستثنا است، زیرا موفق شد برای ۱۲ سال عموم را فریب دهد و خود را پلیس معرفی کند.

وان فنگ ۴۱ ساله اولین بار در سال ۲۰۰۶ هنگامی که برادرش نیاز به وکیل داشت زندگی شیرین پلیس بودن را تجربه کرد. او برای اینکه وکیل برادرش کار خود را به بهترین شکل انجام دهد بعد از ملاقات خود را افسر پلیس معرفی کرد. هنگامی که برادرش تبرئه شد، وان متوجه شد که پلیس بودن چگونه سرنوشت و زندگی او را تغییر داد؛ بنابراین اقدام به تهیه یک لباس فرم جعلی و دستبند و حتی یک شناسنامه جعلی کرد.

جالب اینجاست که وان در سال ۲۰۱۱ ازدواج کرد و همسرش را نیز فریب داد و هر روز با داستان‌های مهیج در مورد وظایفش، شغل جعلی خود را طبیعی‌تر جلوه می‌داد. او با ترس مقابل خویشاوندان خود قرار می‌گرفت و ارتباطش را تقریبا با همه قطع کرده بود و به همسرش گفته بود که کسی را در قید حیات ندارد. علاوه بر این به زن خود توصیه کرده بود که به دوستان و اطرافیان در مورد شغلش اطلاعاتی ندهد به این بهانه که خدمات او محرمانه است و نباید افشا شود.

از طرفی شانس با «وان» هم یار بود و بر حسب اتفاق یکی از اقوام همسرش در حالت مست توسط پلیس متوقف شد و از وان خواست تا از موقعیتش استفاده کند تا او به دردسر نیفتد. اما به دلیل مقدار کم الکل در خونش بازداشت نشد با این حال شخص خلافکار متوجه این موضوع نشد و تصور می‌کرد که به دلیل رابطه «وان» از مجازات جان سالم به دربرده است.

این موضوع ادامه پیدا کرد تا اینکه «وان» مشکل مالی پیدا کرد. او باید درآمد داشته باشد در حالی که پلیس جعلی بود و پولی دریافت نمی‌کرد. او مجبور شد تا لباس فرم خود را کنار بگذارد و در چاپخانه کوچکی کار کند، از طرفی باید از اخبار و حوادث جا نماند تا بتواند حرفه‌اش را طبیعتی‌تر جلوه دهد. به این ترتیب طلب‌های وان افزایش یافت و به ۲۹۰ هزار دلار رسید. با شکایت طلبکاران دست افسر دروغین رو شد.

اکنون معلوم نیست چه مجازاتی در انتظار او است، ولی توجیه «وان» برای چنین خلافی تنها احترام بود. وان می‌گوید از احترامی که به عنوان یک افسر پلیس متوجه‌اش بود، لذت می‌برد و احساس غرور می‌کرد.


انتهای پیام/

این مرد چینی برای ۱۲ سال یک افسر دروغین بود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۰ دی ۱۳۹۷
پول طلبکارای بدبخت چی میشه
باس یه شماره اعلام کنن تا هر کی دلش به حال این بابا میسوزه یه مقدار کمکش کنه والا تا بدهی اش رو نده باس تو زندان آب خنک بخوره