سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوازنده جوان در نشست خبری:

رسانه‌ها از موسیقی بی‌کلام هم حمایت کنند

امین غفاری نوازنده ویولن، در نشست خبری امروز خود از نگاه رسانه‌ها به موسیقی بی کلام انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست رسانه‌ای کنسرت امین غفاری، روز یکشنبه ۹ دی ساعت ۱۱ در تالار وحدت برگزار شد.

غفاری در ابتدای این نشست خبری با اشاره به کنسرت رسیتال ویولن گفت: من تلاش می کنم کنسرتی متفاوت و جذاب را روی صحنه ببرم. در این اجرا سروش صادقی از دوستانم من را همراهی می‌کند. در این اجرا و در پنج قسمت کاری از سپاستین باخ اجرا را می‌کنیم. بعد سونات شماره سه را می‌زنم که از سخت‌ترین کار‌های دنیاست. در ادامه کار‌های دیگر موزیسین‌های مشهور را می‌نوازم.

غفاری در ادامه اظهار کرد: کنسرت هایم به شکلی است که هم قطعه پاپ و هم کلاسیک در آن اجرا می‌شود. این کنسرتم با دیگر کنسرت‌ها متفاوت است و خوشبختانه همکاری با بزرگانی چون شهرداد روحانی را در کارنامه دارم و در کنسرت ویولن شاهین فرهت در جشنواره نیز تجربه کسب خواهم کرد. مسئله‌ای که خیلی در این چند سال به آن توجه کردم، جا انداختن موسیقی بی‌کلام در میان مردم است.

غفاری ادامه داد: امیدوارم همان قدر که به خواننده‌های موسیقی باکلام توجه می‌شود، به ما هم توجه شود. امیدوارم که نوازنده‌های این موسیقی فراگیر‌تر شوند. تلاش من است که با موسیقی بی کلام کنسرت‌های پر فروش برگزار کنیم. قطعا اگر نوازندگان خوب داشته باشیم، پتانسیل این اتفاق وجود دارد.

این نوازنده درباره اجرای کنسرت در شهرستان ها گفت: برای اجرای شهرستان همیشه با برگزارکننده‌ای در ارتباط هستم که رابطه‌ خوبی با مسئولان سالن‌ها دارد. با این روش در شهرستان‌ها روی صحنه می‌روم و به سبب تدریس‌هایی که در برخی شهرستان‌ها داشتم، کمی راحت‌تر کنسرت را برگزار می کنم.

وی با اشاره به استعداد‌های موجود در شهرستان‌ها خاطرنشان کرد: سرمایه‌هایی در شهرهای ایران هستند که می‌توانند موسیقی کشور را بسازند. ما در ورزش و به ویژه فوتبال با توجه به اهمیتی که رسانه‌ها به آن می‌دهند، خیلی موفقیت کسب و بسیاری از استعداد‌ها را معرفی کردیم. ما باید به نوازنده‌ها هم بها دهیم. من در مشهد نوازنده‌هایی را دیدم که در جشنواره موسیقی جوان مقام آوردند و در حال حاضر کاری نمی‌کنند. باید از این‌ها استفاده شود.

غفاری با اشاره به سابقه حضورش در جشنواره موسیقی فجر خاطر نشان کرد: من از قدیم در جشنواره فجر با ارکستر ملی و دیگر ارکستر‌ها بودم. سال ۹۳ در بخش استعداد درخشان در تالار رودکی روی صحنه رفتم. با ارکستر پاسارگاد هم در بخش رقابتی که آخرین دوره اش سال ۹۳ برگزار شد، مقام کسب کردم. با گروه خودم هم در فرهنگسرای نیاوران سال گذشته اجرا داشتیم. در جشنواره‌ امسال هم با ارکستر ساز‌های ملی ایران به رهبری علی اکبر قربانی ۶ قطعه را اجرا می‌کنم.

وی با اشاره به غنای تکنیکال در ساز ویولن بیان کرد: یکسری قطعات برای ساز ویولن طراحی شده است. وقتی در استاندارد‌های جهانی ببینید، قطعاتی است که نوازنده با آن تکنیک خودش را نمایش می‌دهد. بنابراین تکنیک در ویولن حرف مهمی را می‌زند. باخ زدن خود به نوازنده شناسنامه می‌دهد. من سعی کردم در موسیقی کلاسیک این شناسنامه را بسازم. من در فضای مجازی موضوع تکنیکال را اتفاقی مطرح کردم اما در فضای واقعی برای اینکه رزومه ام را بسازم، باید کار‌ کنم. با ارکستر باکو قطعه‌ای را اجرا کردم که تمام نوازنده‌های دنیا آن را اجرا کرده اند. خیلی‌ها برای شنیدن موسیقی هری پاتر و گیم آف ترونز به کنسرتم آمدند.

غفاری در پایان گفت: برنامه‌های مفصلی دارم که در آینده اجرا می‌کنم؛ حتی برخی برنامه‌هایم بین المللی هستند. در سال ۹۸ در برج میلاد اجرا دارم و تلاشم را می‌کنم که این اجرا چند روز ادامه پیدا کند و بتوانم موسیقی بی کلام را جا بیندازم.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.