سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابطحی در تذکری شفاهی:

دولت دست از امید واهی به اروپایی‌ها بردارد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: دولت باید به مولفه‌های اقتصاد مقاومتی عمل کند و دست از امید واهی به اروپایی‌ها بردارد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد ابطحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز ( یکشنبه 9 دی ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی، اظهار کرد: در خصوص ماده 38 و تبصره آن که مربوط به ایثارگران است، شنیده شده که وزارت دفاع لایحه‌ای را به هیئت دولت ارائه داده که این مسئله میان ایثارگران و جانبازان ایجاد نگرانی کرده است.

وی افزود: من از وزیر دفاع تقاضا دارم که لایحه فوق را مسترد کند چراکه این افراد 30 سال است که متحمل رنج و درد هستند؛ قانون‌های ایثارگری، حمایتی هستند لذا ما نباید این قوانین را به صورت موقتی ببینیم که هر دولتی بخواهد آن را حذف کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در شرایط بد اقتصادی و گرانی دارو، بنده عاجزانه تقاضا دارم که به جامعه ایثارگری التهاب وارد نشود.

وی ادامه داد: ما برای مبحث معلمان حق‌التدریسی بعد از مدت‌ها قانونی را به تصویب رساندیم اما 3 ماه مهلت اجرای آن به پایان رسیده  است، متأسفانه وزارت آموزش و پرورش علی‌رغم وعده‌هایش مشخص نیست که آیا می‌خواهد این قانون را اجرایی کند و یا خیر.

ابطحی افزود: در این قانون گفته شده است که باید بودجه استخدامی حق‌التدریس‌ها در بودجه‌های سنواتی دیده شود؛ بحث رتبه‌بندی معلمان از کمیسیون اجتماعی به هیئت دولت رسیده اما هنوز هیئت دولت به آن بهایی نمی‌دهد، در حالی که این امر مطالبه جدی فرهنگیان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بهتر است وزارت امور خارجه بیش از این منتظر برجام اروپایی نماند، چرا که به گفته اروپایی‌ها قرار بود چند روز مانده به پایان سال میلادی آن را انجام دهند اما می‌دانیم این اقدام انجام نمی‌شود، لذا من معتقدم دولت باید به مولفه‌های اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب به آن تأکید دارند عمل کند و دست از امید واهی به اروپایی‌ها بردارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، برجام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.