سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

فضای فکری و محتوایی جشنواره هنر مقاومت به جشنواره هنرهای تجسمی فجر هم تزریق شود

هادی مظفری گفت:درخواست می کنم که فضای فکری و محتوایی جشنواره هنر مقاومت به جشنواره هنرهای تجسمی فجر هم تزریق شود تا شاهد برپایی جشنواره ای در حد نام بزرگ انقلاب شکوهمند اسلامی باشیم.

به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، هادی مظفری مدیرکل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس و دبیرخانه جشنواره هنرمقاومت بر ضرورت تعامل بیشتر و حداکثری جشنواره هنرمقاومت و مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد و گفت: وزارت ارشاد آمادگی همکاری با انجمن هنرهای تجسمی را برای این رخداد بزرگ دارد.

مظفری در این دیدار صمیمانه که در نگارخانه شهید آوینی انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس برگزار شد، گفت:  اینجانب از زحمات دوستان در برگزاری جشنواره هنر مقاومت تقدیر می کنم. امروز در جایگاهی قرار داریم که هنرمندان رشته های هنرهای تجسمی در سراسر کشور در حال رشد هستند و حتی از رشته های تئاتر و سینما هم بیشتر فارغ التحصیل و هنرمند ثبت شده داریم که از این ظرفیت  باید برای رشد و اعتلای هنر ارزشی انقلاب بهره ببریم.

وی افزود:در این جلسه رسما از شما درخواست می کنم که فضای فکری و محتوایی جشنواره هنر مقاومت به جشنواره هنرهای تجسمی فجر هم تزریق شود تا بتوانیم درچهلمین سالگرد انقلاب اسلامی شاهد برپایی جشنواره ای در حد نام بزرگ انقلاب شکوهمند اسلامی باشیم.

انتقاد دبیر کل جشنواره هنر مقاومت  از نبود سیاست های مدون و کلان

 مسعود نجابتی دبیر کل این جشنواره در ادامه برنامه با انتقاد از نبود سیاست های مدون و کلان در ادوار مختلف و دولت های گوناگون در عرصه هنرهای تجسمی گفت: متاسفانه هردولتی با هرنگاه سیاسی و جناحی در مسند امور قرار گرفت از یک برنامه مدون و سیاست کلان در حوزه هنرهای تجسمی پیروی نکرد و مدام با تغییر سیاست ها بیشتر شاهد سرخوردگی و ریزش مخاطبان هنر انقلابی و ارزشی بودیم. حتی کار به جایی رسید که اساتید مبرز و برجسته ای که از نسل اول هنر انقلاب بودند مدام دغدغه داشتند که هرلحظه باید با چه تغییر سیاست ها و مدیریتی مواجه شوند.

گفتنی است پنجمین جشنواره هنر مقاومت در ۱۰ بخش «پوستر»، «تبلیغات شهری»، «کارتون و کاریکاتور»، «تصویر سازی»، «طراحی صنعتی»، «پرچم و کتیبه»، «تایپوگرافی»، «گرافیک متحرک»، «نقاشی دیجیتال»، «عکس» و بخش ویژه «علمی ـ. پژوهشی» توسط گروه هنر‌های تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح با دبیری مسعود نجابتی دی و بهمن ماه در تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.