سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح جنگلانه درجزیره خارگ استان بوشهر

طرح جنگلانه با مشارکت مردم و مسئولین درجزیره خارگ استان بوشهر به اجرا درآمد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  رییس اداره حفاظت محیط زیست خارگ گفت: جنگلانه یک طرح داوطلبانه است که برای پنجمین سال متوالی در سراسر کشور به صورت یک طرح ملی در ۳۰ آذرماه اجرا می‌شود و در خارگ نیز در روز هفتم دی ماه تعدادی از فعالین اجتماعی با کاشت تعدادی نهال بومی جزیره به این طرح پیوسته و حساسیت خود را به احیاء جنگل و درختان با این اقدام نهادینه نمودند.

 مرتضی مخلوعی افزود: در این مراسم محوطه باغ تاریخی- تفریحی بصیرون (باغ پیرمرد) که در فصول سرد سال به صورت تالاب فصلی درآمده و محل زمستان گذرانی پرندگان بوده و همچنین یکی از محل‌های اصلی تفریح مردم در روز‌های تعطیل می‌باشد، به صورت کامل پاکسازی شد.

وی تصریح کرد:  جنگل یک سرمایه ملی است و باید برای حفظ آن تمام تلاش ممکن را به کار گرفت.

رییس اداره حفاظت محیط زیست خارگ بیان کرد:ما وظیفه داریم در فرهنگ سازی هر چه بهتر حفظ جنگل برای جامعه و فرزندان خود و نسل آتی تلاش کنیم تا این سرمایه ملی که نتیجه سال‌ها حیات است به هدر نرود.

مخلوعی حفظ جنگل‌ها و مراتع را نیازمند یک اندیشه پایدار می‌داند و ادامه داد: حفظ عرصه‌های طبیعی باید به یک دغدغه برای تک تک افراد جامعه تبدیل شود.

وی عنوان کرد: هر یک از ما باید به این مرتبه برسیم که ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند تا نعماتی همچون جنگل را در اختیار انسان قرار بدهند.

انتهای پیام/م

طرح جنگلانه درجزیره خارگ  به اجرا درآمد

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.