سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرانسه: به حضور نظامی در سوریه ادامه می‌دهیم

پس از اعلام خبر خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، فرانسه پایگاه نظامی خود را در این کشور حفظ خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پس از اعلام خبر خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، فرانسه پایگاه نظامی خود را در این کشور حفظ خواهد کرد. این در حالی است که شمار نیروهای فرانسوی اعزام شده به مناطق شرقی فرات در سوریه که تحت کنترل کردهای پ ک ک و یگان های مدافع خلق است بیش از دویست نفر نیست.

نیروهای فرانسوی در شهرهای عین العرب (کوبانی)، مناطق صرین و میستانور هیل، شهر عین عیسی، کارخانه سیمان لافارژ، پایگاه نظامی رقه، پایگاه نظامی کهار، پایگاه هوایی الطبقه و بخش هایی از منبج مستقر خواهند شد. این نیروها شامل واحدهای نیروهای ویژه، افراد فنی و توپخانه خواهند بود.

در حوزه مسائل لجستیکی نیروهای فرانسه در وهله نخست به آمریکا وابسته هستند و از این پس تحت حفاظت یگان های مدافع خلق کرد و حزب کارگران کردستان خواهد بود که از دیدگاه آنکارا سازمان های تروریستی هستند.

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه پیشتر هشدار داد حضور نظامی فرانسه در سوریه به نفع هیچ کس نخواهد بود.

اندکی پس از آنکه دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا خبر خروج دو هزار سرباز آمریکایی را از سوریه اعلام کرد، امانوئل مکرون -- رئیس جمهور فرانسه -- اعلام کرد هیچ کس نباید فراموش کند نیروهای دموکراتیک سوریه در منطقه علیه تروریست ها مبارزه می کنند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: فرانسه ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.