سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فولاد مبارکه در ماه‌های تحریم توانسته صادرات خود را انجام دهد

مدیرعامل فولادمبارکه گفت:فولاد مبارکه در ماه‌های تحریم نیز توانسته صادرات خود را انجام دهد و تلاش برای رفع چالش‌های موجود در این بخش ادامه دارد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولادمبارکه در خصوص تأثیرات حذف سقف رقابت در بورس کالا اظهار کرد: برداشته شدن این سقف در بورس کالا منجر به کاهش شکاف قیمتی بین قیمت فروش تولیدکننده و قیمت مصرف‌کننده نهایی شد.

مدیرعامل فولاد مبارکه یادآور شد: حذف سقف قیمتی در بورس کالا به نفع تولیدکننده و مصرف‌کننده واقعی شده و با حذف دلالان از بازار به حمایت از تولید ملی انجامیده است.

وی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی، انگیزه تولیدکنندگان برای سرمایه‌گذاری در تولید افزایش می‌یابد و طرح‌های توسعه فولادسازان با سرعت بیشتری پیش می‌روند.

عظیمیان اعلام داشت: نتیجه چنین اقدامی، حذف واسطه‌ها از زنجیره توزیع بود و در چنین شرایطی، نقدینگی بیشتری به دست تولیدکننده می‌رسد تا تولید خود را توسعه دهد.

مدیرعامل فولاد مبارکه سازوکار فعلی را شفاف‌تر از قبل دانست و اظهار کرد: صحبت‌هایی با وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده تا سازوکار خرید و فروش در بورس کالا برای تولیدکننده و مصرف‌کننده راحت‌تر شود.

وی متذکر شد: در ساز و کار پیشنهادی، شرکت های دارای پروانه بهره‌برداری و تولیدکنندگان در اولویت خواهند بود و بر اساس سهمیه مشخص شده از سوی وزارتخانه، مبادرت به خرید خواهند کرد.

به گفته عظیمیان، فولاد مبارکه حتی در ماه‌های تحریم نیز توانسته صادرات خود را انجام دهد و تلاش برای رفع چالش‌های موجود در این بخش ادامه دارد.

مدیرعامل فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: برنامه فولاد مبارکه برای صادرات 15 الی 20 درصد محصولات تنظیم شده و از این رو، امیدواریم تا پایان سال 1.5 الی 2 میلیون تن محصول این شرکت صادر شود.

وی در پایان یادآور شد: مقاصد صادراتی این شرکت تغییراتی داشته و مشتریان جدیدی جایگزین بازارهای اروپایی شده‌اند.

 

انتهای پیام/م

 

برنامه صادرات 1.5 تا 2 میلیون تن فولاد تا پایان سال

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.