سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخراج ۳۶ نیروی کارگر فضای سبز شهرداری بوشهر دور از انصاف است

یک عضو شورای شهر بوشهر نسبت به تایید مناقصه نگهداری فضای سبز از سوی همکارانش انتقاد کرده و گفته با اجرایی شدن آن ۳۶ کارگر در شرایط کنونی اخراج می‌شوند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  اکبر توسلی در نشست اعضای شورای شهر بوشهر در خصوص لایحه شهرداری بندر بوشهر پیرامون بررسی مناقصه نگهداری فضای سبز مناطق ۱ و ۲ گفت: نقش و اهمیت فضای سبز در تلطیف محیط زیست و اکو سیستم شهر و جایگاه آن در سرزندگی شهروندان غیرقابل انکار است.

وی افزود: با پنج دلیل مخالف لایحه شهرداری در این زمینه هستم و امیدوارم این موضوع مورد توجه و بررسی بیشتر همکاران قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر بوشهر خاطرنشان کرد: اخراج و حذف ۳۶ نفر نیروی ماهر کارگری و کارشناس با توجه به سابقه چندین ساله آن‌ها با در نظر گرفتن شرایط خاص اقتصادی فعلی و فشار بر خانوار‌های آن‌ها منصفانه نیست .

توسلی ادامه داد: آنالیز قیمتی از سوی پیشنهاد دهندگان در بخش‌های سه گانه موضوع پیمان شامل نگهداری فضای سبز، نگهداری آبنما، نگهداری سرویس‌های بهداشتی ارائه نشده است.

وی افزود: به دلیل خاتمه نیافتن قرارداد کنونی, نگهداری سرویس‌های بهداشتی به عنوان یکی از بخش‌های سه گانه موضوع پیمان که تا این تاریخ تمامی صورت وضعیت‌های آن شرکت تایید و پرداخت شده است برای دستگاه شهرداری بوشهر تبعات حقوقی خواهد داشت.

توسلی بیان کرد: به دلیل ترکیب رسته‌های کاری غیر همگن شاهد آسیب دیدن و پایین آمدن کارآیی سیستم خواهیم بود. ماهیت فضای سبز از نوع باغبانی و ماهیت نگهداری آبنما از نوع تاسیساتی و ماهیت نگهداری سرویس‌های بهداشتی از نوع خدماتی سطح پایین است. تجربه ناموفقی از واگذاری سرویس بهداشتی به پیمانکار فضای سبز در سال‌های قبل وجود دارد.

عضو شورای اسلامی شهر بوشهر ادامه داد: شاهد افزایش مبهم ۱۴۰ میلیون تومانی قرارداد نسبت به قرارداد‌های پیشین بدون در نظر گرفتن معیار‌های کیفی، توسعه و افزایش تجهیزات مورد نیاز هستیم.

این لایحه در جلسه علنی شورای شهر بوشهر با ۳ رای مخالف و ۶ رای موافق به تصویب رسید تا کارگران مذکور بدون شفاف سازی ابهامات موجود در آستانه اخراج قرار بگیرند.

انتهای پیام/م

تایید مناقصه نگهداری فضای سبز

برچسب ها: شورای شهر ، محیط زیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.