سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه؛

قوانین ساخت و ساز ما محکم است اما نظارت بر اجرای آن حداقل است

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم افزایش نظارت و مهندسی ساختمانها، گفت: اغماض و روابط ناسالم ساخت و ساز خسارات زلزله را بیشتر کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه  صبح امروز در نخستین کنفرانس ملی نقش مهندسی عمران در کاهش مخاطرات اظهار داشت: زلزله خاطرات تلخی از تلفات و خسارت هزاران میلیاردی برای ما به جا گذاشت، اما همدلی ایرانیان با کاهش آلام مردم خاطرات شیرینی را از این حادثه تلخ در اذهان باقی گذاشت.

وی گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند نیروهای مسلح کار اثربخشی ارائه دادند و اگر حضور سریع آنها نبود خسارات تلفات بیشتر بود.

سردار ریحانی گفت: آنچه خسارات را در زلزله سرپل ذهاب کاهش داد آماده باش نیروهای نظامی بود که همیشه آماده هستند؛ اگر این امر نبود حجم تلفات بیشتر می شد چون حجم خسارات بسیار بیشتر از تلفات بود و گردان های بسیج در کمتر از چند ساعت به منطقه ارسال کردیم.

این مسئول تصریح کرد: کاهش خسارات به عوامل مختلفی بستگی دارد اما مهمترین و موثرترین مولفه اغماض و چشم پوشی و روابط ناسالم در امر ساخت و ساز و مهندسی است که خسارات را افزایش می دهد قوانین ساخت و ساز ما محکم است اما نظارت بر اجرای آن حداقل است و باعث ایجاد خسارات هزاران میلیاردی به نظام می شود.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه  با اشاره به  اعزام گروه‌های جهادی  برای تسکین رنج  مردم  گفت: ۱۴ هزار نفر در قالب گروه های جهادی را در این جغرافیا شرکت دادیم و هم چنین در تمام مدارس این مناطق گروه های  هنری برای بازگشت روحیه کودکان اعزام شدند.

وی با بیان اینکه ۸۳۰۰ کانکس کمتر از ۵۰ روز با کار پایگاه های شبانه روزی در منطقه نصب شد گفت: تهیه جهیزیه برای عروس و دامادهای مناطق زلزله زده و ساخت ۷۰۰ واحد در مناطق زلزله زده را از دیگر اقدامات بود.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه بیان داشت: برای نظام که با گردنی افراشته در تمام دنیا حرف برای گفتن دارد عیب است که یک بیمارستان تازه ساز در زلزله تخریب شود.

انتهای پیام/ز

 

تهیه جهیزیه برای عروس و دامادهای مناطق زلزله زده

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.