سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه فرهنگی؛

کودکان خود را با خیال راحت به سینما‌ ببرید/ حسین رفیعی با تئاتر موزیکال «قحط‌ الرجال» به صحنه آمد

تعطیلات آخر هفته فرصتی برای بودن کنار خانواده و تجربه یک فضای فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، تعطیلات آخر هفته همواره فرصت مناسبی است تا در کنار دوستان و اعضای خانواده لحظات شاد و مفرحی را سپری کنیم و کمی از مشغله‌های کاری هفته و ساعات پرترافیک خیابان‌ها در امان باشیم. در این بین تماشای یک فیلم خوب یا دیدن یک تئاتر مناسب می‌تواند گزینه خوبی برای پرکردن اوقات فراغت باشد؛ اما اگر تصمیم دارید بیشتر در خانه وقت خود را سپری کنید، خواندن یک کتاب یا گوش کردن به موسیقی را از دست ندهید. ضمن اینکه هر کدام از شبکه‌های سیما هم برنامه‌های خاص خود را دارند و شما می‌توانید با فیلم‌های سینمایی آخر هفته همراه شوید.

سینمایی آخر هفته

فیلم سینمایی «دو دزد و دو پری» به کارگردانی حسین قناعت و تهیه‌کنندگی بهروز مفید، ماجرا‌های عجیب یک پدر را نشان می‌دهد که به نوعی خود را دانشمند فرض می‌کند و مدعی است که قرص‌هایی برای رشد و فعالیت سریع کودکان اختراع کرده است.

این فیلم سینمایی برای رده سنی کودکان ساخته شده است و خانواده‌ها و مدارس می‌توانند با دانش آموزان و فرزندان خود به سینما‌ها بروند.

 بهزاد فراهانی، بهنوش بختیاری، رامین ناصرنصیر، نادر سلیمانی، نگین معتضدی، مرتضی زارع، حمید کاشانی، مهدی تارخ، کاظم برزگر، فرشاد حسینی و سارا روستاپور بازیگران این فیلم سینمایی هستند و محمدرضا شیرخانلو، یاس نوروزی، پارسیا شکوری فرد به عنوان بازیگران کودک در این فیلم سینمایی به ایفای نقش می‌پردازند.

تئاتر آخر هفته

نمایش کمدی موزیکال «قحط الرجال» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی محمدرضا آزادفرد تا پانزدهم دی‌ماه در تالار سنگلج تهران به روی صحنه می‌رود.

این نمایش کمدی موزیکال به عنوان تازه‌ترین اثر تولید شده بنگاه شادمانی ناجورها، با بهره‌گیری از تکنیک‌های اجرایی نمایش سنتی همراه با موسیقی، داستان سرزمینی را حکایت می‌کند که درباریان سلطان بعد از مرگ او که جانشینی هم ندارد به دنبال کسی می‌گردند تا جانشین سلطان شوند و پس از جستجوی بسیار در نهایت مطرب دوره گردی را به نام مردک خان وادار می‌کنند تا بر اریکه سلطنت تکیه بزند، مردک خان به همراه همسر و دخترش وارد دربار می‌شوند که ...

دراین نمایش بازیگرانی چون: حسین رفیعی، مهسا ایرانیان، الهه پورجمشید، جمال فوادیان، فیروز حیدرزاده، امین اکبری نسب، کوروش رخشنده پی، علی عطایی حور، داود معینی کیا ایفای نقش می‌کنند.

نمایش «قحط الرجال» تا نیمه دی ماه هر روز به غیر از شنبه‌ها در تماشاخانه سنگلج تهران راس ساعت بیست روی صحنه می‌رود.

کتاب آخر هفته

رمان «فصل پنجم: سکوت» اثر محمدرضا بایرامی ‌که در قالب طرح رمان نوجوان امروز خلق شده است، برای هفتمین بار منتشر شد.

داستان این رمان در بحبوحه‌ روزهای انقلاب اسلامی ‌در ایران اتفاق می‌افتد. «فصل پنجم: سکوت» ماجرای پسر نوجوانی به نام مرتضی است که ناخواسته درگیر اتقاق‌های مهم سیاسی می‌شود. این اثر در واقع اعتراف‌ها و واگویه‌های مرتضی-نقش اول- در یکی از زندان‌های سیاسی است.

بر این اساس، داستان که در قالب «رئالیسم اجتماعی» نوشته شده، در تهران و در میان طبقه ضعیف رخ می‌دهد و نویسنده از زبانی طنزگونه در بیان برخی اتفاق‌های کتاب بهره برده است.

این اثر در چاپ‌های قبلی ۳۷‌هزار شمارگان داشته و هم‌اینک در ۵هزار نسخه از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

گالری آخر هفته

همزمان با ایام‌الله ۹ دی و پیروزی ملت بزرگ ایران بر استعمار جهانی که سعی در براندازی انقلاب اسلامی داشتند، برنامه‌های ویژه‌ای در فرهنگسرای گلستان تدارک دیده شده که  در این هفته و منتهی به روز ۹ دی در این فرهنگسرا برگزار خواهد شد.

آثار این نمایشگاه دارای مضامین روز مانند پیروزی ملت ایران در سال ۸۸، شکست استعمار جهانی، مکر دولت‌های خبیث آمریکا و اسرائیل، خیانت آل سعود، برجام و مذاکرات هسته‌ای و ... است. همچنین مهمانان ویژه‌ای در این نمایشگاه حضور پیدا کرده و ضمن بازدید از این آثار، به بحث و گفتگو پیرامون این مساله می‌پردازند.

این نمایشگاه در روز پنج‌شنبه ۶ دی ماه افتتاح شده و علاقه‌مندان می‌توانند تا روز ۱۱ دی ماه از ساعت ۹ تا ۱۹ با مراجعه به نگارخانه فرهنگسرای گلستان از آن بازدید کنند.

فیلم‌تلویزیونی آخر هفته

فیلم تلویزیونی «ابابیل» به کارگردانی جواد مزدآبادی، جمعه ۷ دی ماه ساعت ۲۳ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

در این فیلم خواهیم دید: در اوج بحران‌های سال ۱۳۸۸ گروهی از معاندین با انقلاب به سرکردگی فردی به نام شاهپوری در جهت بر هم زدن نظم عمومی و ایجاد اغتشاش اقدام به عملیات کردند. این عملیات که از طرف غرب و همکاری برخی از کشور‌های عربی صورت می‌گرفت توسط عملیات ضد جاسوسی نیرو‌های امنیتی ایران ...

لیلا بلوکات، رامین راستاد، وحید شیخ‌زاده و حدیثه تهرانی در این تله فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.