سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹۰ درصد از مخزن سد زاینده‌رود خالی است

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به ۱۳۷ میلیون مترمکعب ذخیره سد زاینده‌رود، گفت: ۹۰ درصد از مخزن سد زاینده‌رود خالی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  حسن ساسانی معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با بیان این که این میزان نسبت به حجم ذخیره شده در میانگین بلند مدت حدود ۷۸ کاهش داشته است، گفت: سال گذشته در بازه زمانی مشابه حدود ۱۴۴ میلیون مترمکعب آب در مخزن سد ذخیره شده بود و این نشان دهنده کاهش حدود چهار درصدی نسبت به سال گذشته است.

به گفته معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان، متوسط حجم ورودی سد زاینده‌رود از ابتدای سال آبی تا اکنون ۷۵میلیون متر مکعب بوده که نسبت به سال گذشته تنها ۲۸ درصد افزایش و نسبت به میانگین بلند مدت ۵۱ درصد کاهش داشته است.

وی متوسط حجم خروجی از این سد را از ابتدای سال آبی جاری تا کنون ۱۰۸ میلیون متر مکعب عنوان و تصریح کرد: به نسبت سال آبی گذشته این مقدار حدود ۱۳ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۶۲ درصد کاهش خروجی را شاهد هستیم.

ساسانی خاطرنشان کرد: بارش های آبان ماه امسال در حال حاضر تاثیر چندانی بر افزایش ذخیره مخزن سد زاینده رود نداشته و یکی از دلایل اصلی آن کاهش بی سابقه بارش در سال آبی گذشته بود که سبب کاهش شدید رطوبت خاک و در نهایت موجب کاهش رواناب مؤثر شده است.

 

انتهای پیام/م

 

حجم ذخیره شده در میانگین بلند مدت حدود ۷۸ کاهش داشته است

برچسب ها: وزارت نیرو ، بحران آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.