سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس قزوین:

تجهیزات گرمایشی ۲۴۰۰ کلاس قزوین غیراستاندارد است

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین گفت: برای استانداردسازی تجهیزات گرمایشی ۲ هزار و ۴۰۰ کلاس غیراستاندارد استان نیازمند ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار هستیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، عسگر علی جوانبخت مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین گفت : در مدارس استان قزوین ۷ هزار و ۲۲۰ کلاس استاندارد و ۲ هزار و ۴۰۰ کلاس غیر استاندار هستند.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد از کلاس‌های استان قزوین نیازمند استانداردسازی هستند، بیان کرد: برای استانداردسازی ۲ هزار و ۴۰۰ کلاس نیازمند ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار هستیم.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین اضافه کرد: در شهرستان آوج ۹۰ درصد کلاس‌های مدارس استانداردسازی شده و ۱۰ درصد باقی‌مانده است.

این مسؤول اضافه کرد: در الموت شرقی و غربی هرکجا که گاز وجود دارد، استانداردسازی تجهیزات گرمایشی صورت گرفته، ولی مدارسی که این انرژی را ندارند از بخاری‌های نفتی کاربراتوری استفاده شده است.

جوانبخت با بیان اینکه بیشتر در روستا‌ها از بخاری‌های نفتی کاربراتوری استفاده می‌شود، ابراز کرد: در آموزش‌وپرورش ناحیه‌ی دو قزوین و شهرستان آبیک و البرز به‌هیچ‌عنوان از این بخاری‌ها نداریم.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین اظهار کرد: در ناحیه‌ی یک قزوین به دلیل اینکه الموت شرقی و غربی است، تجهیزات گرمایشی استاندارد در برخی کلاس‌های این منطقه وجود ندارد.

وی بیان کرد: در روستا‌هایی که گاز وجود ندارد، در کلاس‌ها برای سیستم گرمایشی از بخاری‌های نفتی کاربراتوری استفاده می‌شود به همین دلیل استانداردسازی این کلاس‌ها در اولویت کاری اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین است.

این مسؤول یادآور شد: در شهر‌ها که گاز وجود دارد، تجهیزات گرمایشی کلاس‌های مدارس استاندارد شده و دانش‌آموزان می‌دانند که چگونه از این تجهیزات استفاده کنند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین اظهار کرد: در سال جاری ۷۵۰ کلاس درس بر اساس استاندارد‌های لازم توسط پیمانکاری‌های مربوطه در حال استانداردسازی هستند.

وضعیت تجهیزات گرمایشی قزوین نسبت به سایر استان‌ها بهتر است

وی با بیان اینکه وضعیت استان قزوین نسبت به سایر استان‌های کشور بهتر است، خاطرنشان کرد: در نظر داریم که سال جاری پیشنهاد دهیم تا خیران مدرسه‌ساز در استانداردسازی تجهیزات مدارس ورود پیدا کنند.

جوانبخت بیان کرد: اطلاعات مربوط به سیستم گرمایشی کلاس‌های آموزشی مدارس استان قزوین را جمع‌بندی و به مجلس شورای اسلامی ارائه کردیم تا در سال ۹۸ اعتبارات لازم برای استانداردسازی این تجهیزات اختصاص یابد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین یادآور شد: طی سال گذشته آموزش‌های لازم به مدیران، معاونان و سرایداران مدارس انجام‌شده است و در سال جاری نیز این آموزش‌ها به‌منظور یادآوری مجدد برگزار می‌شود.

وی ابراز کرد: در سال جاری گروه‌های مختلفی از مهندسان با هماهنگی آموزش‌وپرورش به مدارس به‌ویژه ابتدایی می‌روند تا به‌منظور پیشگیری از حوادث به دانش‌آموزان نکات و توصیه‌های ایمنی و نحوه برخورد با آتش‌سوزی و مقابله با آن را بگویند.

انتهای پیام/پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.