سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور 16 هزار و 864 نفر کارت ملی هوشمند در شهرستان چادگان

رئیس اداره ثبت‌احوال چادگان گفت:تاکنون برای 16 هزار و 864 نفر کارت ملی هوشمند و 20 هزار و 188 نفر شناسنامه در شهرستان چادگان صادرشده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسن نصیری رئیس اداره ثبت‌احوال چادگان  در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان چادگان اظهار داشت: جمعیت بالای 15 سال در بخش مرکزی این شهرستان 20 هزار و 189 نفر و در بخش چنارود 4274 نفر است.

رئیس اداره ثبت‌ احوال چادگان گفت: در سال جاری 455 مورد تولد در شهرستان بوده و در مقابل 146 مورد نیز فوت در سامانه شهرستان ثبت‌ شده است.

وی جمعیت شهرستان چادگان را 34 هزار و 543 نفر اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه اعتبار کارت‌های ملی قدیم تا پایان سال جاری هست و تمامی خدمات از ابتدای سال آتی فقط با کارت ملی هوشمند انجام می‌شود از شهروندانی که تاکنون نسبت به تعویض کارت ملی اقدامی نکرده‌اند می‌خواهیم برای ثبت‌نام به اداره ثبت‌احوال چادگان مراجعه حضوری داشته باشند.

نصیری عنوان کرد: تاکنون برای 16 هزار و 864 نفر کارت ملی هوشمند و 20 هزار و 188 نفر شناسنامه در شهرستان چادگان صادرشده است.

کوروش موگوئی معاون فرماندار چادگان در این جلسه بیان داشت: اجرای آئین‌نامه‌های قانون ثبت‌احوال که ناظر به همکاری و نحوه استفاده از خدمات افراد، سازمان‌ها، ارگان‌ها و نهادها هست، باید از کلیه ظرفیت‌ها و امکانات در ارائه خدمات سجلی و پوشش ثبت وقایع حیاتی و جلوگیری از دیر ثبتی و کم ثبتی استفاده نمود.

وی افزود: اهمیت و جایگاه آمار و اطلاعات در تدوین برنامه‌های توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شهرستان بسیار مهم است چون اجرای دقیق و به‌موقع ثبت وقایع حیاتی می‌تواند در پردازش اطلاعات و آمار مؤثر باشد.

معاون فرماندار چادگان خاطرنشان کرد: کارت ملی و شناسنامه مهم‌ترین سند هویتی یک فرد در هر جامعه است که نقش اساسی در برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های خرد و کلان آن جامعه محسوب می‌شود.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان چادگان

برچسب ها: ثبت احوال ، کارت ملی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.