سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتخاب طرح نوآورانه پژوهشگراصفهانی به عنوان طرح برتر وزارت نیرو

طرح نوآورانه پژوهشگر دانشگاه اصفهان به عنوان طرح برتر وزارت نیرو انتخاب شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،این طرح با عنوان طراحی و ساخت سازه های تجهيزات ايستگاه هاي فوق توزيع و انتقال با استفاده از مقاطع سرد نورد شده فولادي طرح برتر جشنواره پژوهش و فناوري وزارت نيرو انتخاب شد.

مهران زینلیان مجری این طرح دانشگاهی، ساخت اجزاي تشکيل دهنده سازه هاي تجهيزات ايستگاه هاي فوق توزيع و انتقال را از مقاطع فولادي نبشي معمولي دانست و افزود: در اين طرح پژوهشی به جاي اين مقاطع، از مقاطع طراحي شده فولادي سرد نورد شده دارای سخت کننده و لبه هاي تقويتي استفاده شده که تمامي اين قطعات از فولادهاي استاندارد موجود در بازار ايران است و با استفاده از روش هاي معمول برشكاري، سوراخكاري و جوشكاري ساخته مي شود.

این پژوهشگر دانشگاه اصفهان این طرح را نوآورانه وبدیع وبدون مشابه داخلی و خارجی معرفی کرد و گفت: صرفه جویی قابل توجه در هزينه هاي ساخت و احداث سازه هاي تجهيزات ايستگاه هاي توزيع و انتقال شبکه برق وکاهش 47درصدی وزن فولاد مصرفي، کاهش هزینه های نهایی تا حدود 58درصد و نصب و راه اندازی سریع و آسان وکیفیت یکنواخت و قابلیت تولید انبوه صنعتی از ویژگی های این طرح پژوهشی است.

این طرح در قالب طرح پژوهشی بین دانشگاه اصفهان و شرکت برق منطقه ای اصفهان، در هفته پژوهش به عنوان طرح برتر وزارت نیرو انتخاب و پژوهشگر آن تجلیل شد.

 

انتهای پیام/م

 

طرح  پژوهشگراصفهانی به عنوان طرح برتر وزارت نیروانتخاب شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.