سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صعود چهار پله ای رتبه فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان از صعود چهار پله ای رتبه فناوری این دانشگاه در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، نتیجه رتبه فناوری 64 دانشگاه و دانشکده پزشکی ایران در سال 97 اعلام شده و دانشگاه علوم پزشکی کرمان رتبه ششم را کسب کرده است.

 عباس پرداختی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: بر اساس مصاحبه رییس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، دانشگاه علوم پزشکی کرمان جزو 13 دانشگاه برتر جهان اسلام است که در رشته های علوم پزشکی حائز رتبه شده است، این دانشگاه در سال 95رتبه دهم کشوری و در سال 96 رتبه نهم را کسب کرده است.
وی با اشاره به ثبت مجله مدیریت و مهندسی بهداشت محیط در فهرست نمایه معتبر ISI ، گفت: این پنجمین مجله دانشگاه است که در این پایگاه استنادی معتبر نمایه شده است.

وی ادامه داد: مجله سلامت و اپیدمیولوژی دهان در پایگاه استنادی ISI ثبت شده، مجله دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم در اسکوپوس نمایه است و در سال 95 تمام زبان این مجله به انگلیسی تغییر کرده و همچنان جزو نمایه های اسکوپوس است.

وی گفت: مجله اعتیاد و سلامت در پایگاه پابمد ثبت شده و مجله سیاستگذاری در سلامت در همه نمایه های معتبر شامل پابمد، ای اس ای مدلاین و اسکوپوس نمایه می شود.

وی افزود: امیدواریم در آینده نزدیک مجله (اورژانس و تروما) در یکی از نمایه ها ثبت شود و همچنین مجله بهداشت و توسعه که با سرعت در حال رشد است وارد نمایه های معتبر بین المللی شود.

به گفته وی از 14 مجله دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکنون نیمی از آنها در نمایه های بین المللی ثبت شده اند.

 پرداختی در ادامه به برگزاری سومین همایش ملی موارد ثبت بیماری ها و پیامدهای سلامت اشاره کرد و گفت: دو مرکز ثبت سرطان و مرکز کیست هیداتیک در میان 77 مرکز ثبت کشور رتبه برتر را کسب کردند و این افتخار برای دانشگاه به شمار می رود.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.