سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیرکل کانون کشوری دفاتر پیشخوان دولت:

نرخ صدور کارت هوشمند ملی ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان است/صدور کارت ملی نیازی به تعویض شناسنامه ندارد

­فلاح گفت: برای صدور کارت ملی نیاز به تعویض شناسنامه نیست مگر اینکه شناسنامه مخدوش، بسیار قدیمی و فاقد عکس باشد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی فلاح دبیرکل کانون کشوری دفاتر پیشخوان دولت اظهار کرد: برای صدور کارت ملی نیاز به تعویض شناسنامه نیست مگر اینکه شناسنامه مخدوش، بسیار قدیمی و فاقد عکس باشد.

وی اضافه کرد علاوه بر ۱۵ میلیون نفری که تاکنون برای ثبت نام کارت هوشمند ملی اقدام نکردند، حدود یک و نیم میلیون کارت هوشمند نیز در شبکه دفاتر رسوب کرده است.

دبیرکل کانون کشوری دفاتر پیشخوان دولت بر ضرورت دریافت سریعتر این کارت‌ها از جانب به مردم افزود: بیش از ۱۴۰۰ دفتر پیشخوان دولت در سراسر کشور آمادگی دارد تا افرادی که تاکنون ثبت نام نکرده اند در فرصت سه ماه باقی مانده به ثبت نام کارت هوشمند ملی اقدام کنند.

وی درباره مشکلات مردم در ثبت اثر انگشت شان هم اضافه کرد در زمان اولیه ثبت نام کارت حساسیت دستگاه‌ها با توجه به اهمیتی که پایگاه داده در سازمان ثبت احوال داشت بسیار زیاد پیش بینی شده بود، اما با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفت روش‌های جایگزینی در نظر گرفته شد.

وی تصریح کرد: با این همه برخی از افراد به علت‌های مختلف اثر انگشت شان دچار اشکال است یا دچار قطع عضو هستند که می‌توانند با مراجعه به مراکز ثبت احوال کار نام نویسی را انجام دهند.

علی فلاح درباره هزینه صدور کارت هوشمند ملی نیز گفت: نرخ صدور کارت هوشمند ملی ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان است که شامل ۹ هزار تومان حق الزحمه دفاتر پیشخوان دولت، ۲۰ هزار تومان تعرفه دولتی و دو هزار تومان هزینه پست می‌شود.

وی در این حال از مردم خواست پس از ثبت نام در دفاتر رسید ارائه خدمت را که مبلغ در آن درج شده است با مهر دفتر دریافت کنند تا در صورت مشاهده تخلف بتوانند با سامانه ۱۹۵ و شماره تلفن ۶۱۹۱۲۲۲۲ گزارش کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: شناسنامه ، کارت ملی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
حمید امینیان
۱۴:۵۵ ۱۰ شهريور ۱۴۰۰
برای درخواست کارت ملی دخترم ملیحه امینیان به دفتر پیشخوان خ پاسداران روبروی نگارستان ۸ امروز ۱۰ شهریور مراجعه کردیم از ما یه ۵۰ هزارتومان و یه ۳۲۵۰۰ تومان گرفتند!
در صورتیکه گفته میشه تعرفه اش ۳۱۵۰۰ تومان میباشد لطفا رسیدگی بفرمایید
ناشناس
۲۳:۳۵ ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
اقای فلاح اصلا دفاتر این هزینه هایی که میگین خیلی بیشتر میگیرن من خودم با اینترنت نوبت گرفتم 25 هزار تومنم پرداخت کردم و بقیه کارهارو هم انجام دادم خودم رفتم دفتر باز ازم 18هزار و 500 تومنم دیگرم گفت کارتت رو بده من میدونستم 31500 هست کلا و گفتم حتما 10500 میکشه دیگه نهایت ولی کشیدو منم اس ام اس نیومده بود دیگه هیچ فاکتوری ریز خدمات ارئه شده هیچی مهر اینا بهم ندادن فقط کاغذ که پوز میکشن داده بود که 18500 کسر کرده بازم چرا اینطوری شده مگر ما درامدی داریم که این یهو روش 7 هزار تومنم میکشن برای چی مگه چه خدمت ارائه داد؟؟؟ چیکار کردن من 43 هزار تومن بخاطر ثبت نام کارت ملی هوشمند باید بهشون پرداخت کنم چرا رسیدگی نمیکند دفتر پیشخوان خدمت در تقاطع ولیعصر و میدان جهاد و نیز در میدان فردوسی نبش خیابان انقلاب یه دفتر هست اصلا نه کار راه میدازن نه چیزی همه بد اخلاق و بی تربیتن همه بد رفتاری میکنن من رو یکسال عقب انداختن..