سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احداث اولین سینمای غرب اصفهان و باغ بستنی در منطقه 11 اصفهان

مدیر منطقه 11 شهرداری اصفهان از احداث باغ بستنی و اولین سینمای غرب اصفهان در آینده خبر داد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمید اشرفی مدیر منطقه 11 شهرداری اصفهان در خصوص ویژگی های این منطقه در شمال غربی اصفهان با مساحت 1140 هکتار و دارای 117 هکتار بافت فرسوده است.

وی ادامه داد: مساحت فضای سبز منطقه 400 هزار متر مربع است که برای جمعیت 60 هزار نفری این منطقه میانگین سرانه ی فضای سبز هر نفر حدود 7 و چهار دهم متر مربع است.

اشرفی با اشاره به وجود 7 محله در این منطقه عنوان کرد : این منطقه دارای قدمت 1400 ساله و یکی از بزرگترین ماربین قدیم است که می تواند به قطب فرهنگی تبدیل شود.

شهرداری منطقه 11 با بیان اینکه بدهی های سالهای قبل گریبان گیر این منطقه بوده است اضافه کرد : به دلیل وجود این بدهی ها بسیاری از طرح ها به صورت مشارکتی انجام شده است.

وی به اقدامات صورت گرفته در این منطقه اشاره کرد و گفت : پیاده راه سازی خیابان ابوذر ، آزاد سازی روغن نباتی ناز، تغییر کاربری زمینی به مساحت 40 هزار متر مربع به منظور احداث مانژ اسب سواری از جمله طرح های این منطقه است.

اشرفی در خصوص طرح های برنامه ریزی شده برای آینده بیان داشت: احداث باغ بستنی که دو سال پیش در جشنواره سوئیس،ستنی رهنان حائز رتبه برتر شد،احداث اولین سینمای غرب اصفهان،زمین روباز و چمن مصنوعی را مد نظر داریم.

وی اضافه کرد:در زمینی به وسعت 520متر مربع بوستان شهدای مدافع حرم افتتاح شد که در این بوستان و سایر پارک ها سعی در انجام ورزش های همگانی و آموزش ان در قالب تابلوهای اموزشی شده است.
شهردار منطقه 11به طرح های عمرانی اشاره کرد و گفت:بازگشایی گلوگاه ها،اصلاح هندسی تقاطع ها،احداث خیابان پرتمان به طول 1270و عرض45متر که به کاهش ترافیک خیابان امام خمینی کمک می کند،از جمله این طرح ها است.

اشرفی در خصوص محور گردشگری رهنان تصریح کرد:این محور با تلاقی 4محله به محل درب میدان می رسد که حمام و مسجد تاریخی رهنان ،زورخانه ذوالفقار و هنرسرای مهتاب از جمله مکان های تاریخی و فرهنگی این محور به شمار می رود.
وی با بیان اینکه با احیای حمام رهنان به محور گردشگری رهنان هویت بخشی می شود و جاذبه گردشگری شناخته می شود،عنوان کرد:در برنامه بازسازی این حمام احیای حوضچه نمک،حوضچه لجن و حوضچه رایحه و ماهی انجام می گیرد.

شرفی با بیان اینکه صنایعی همچون خاتم سازی،مینا کاری،قاب سازی و قلم زنی و علامت سازی و ضریح سازی رهنان مشهور است،بیان کرد:بازار صنایع دستی و سوغات نیز در این محور راه اندازی می شود.

وی با اشاره به اینکه این اقدامات در محور گردشگری رهنان محرک توسعه است تصریح کرد: پیش بینی ساخت هتل و رستوران سنتی و اتصال آن به محور غرب و آتشگاه برنامه ریزی شده است.

شهردار منطقه 11 با اشاره به بدهی 45 میلیاردی تراز نامه مالی عنوان کرد:با توجه به این میزان بدهی باید سرمایه گذاران را برای شرکت در طرح ها ترغیب کرد تا محور گردشگری را توسعه دهیم.

اشرفی در خصوص طرح پیاده راه سازی خیابان ابوذر توضیح داد: کیفیت و جدابیت شهری به دلیل وسایل نقلیه موتوری و وابستگی زندگی شهری به این وسایل باید طرح پیاده راه سازی را توسعه دهیم.
وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح در هر خیابان به یکی از سه ویژگی نیاز داریم،بیان کرد:واقع شدن خیابان در منطقه تاریخی، وجود ویژگی های فیزیکی برای جذب گردشگر،وجود خدمات فرهنگی مانند کتابخانه،موزه و سینماو وجود مراکز تجاری از قابلیت های اجرای طرح پیاده راه سازی خیابان ابوذر است.

ایجاد شهرک کارگاه های مبل در منطقه 11

مدیر منطقه 11 شهرداری اصفهان با اشاره به طرح ایجاد شهرک مبل که از چندی پیش مطرح بود،عنوان کرد: ابتدا قرار بر احداث این شهرک در منطقه 12مطرح شد که ممکن بود فروشندگان مبلمان در رهنان را با مشکل روبه رو کند.
وی ادامه داد:زمین اختصاص داده شده در منطقه 12،برای احداث شهرک مورد قبول واقع نشد و ما در منطقه 11به دنبال راه اندازی شهرک کارگاه های مبلمان هستیم.

وی با اشاره به فعالیت فرهنگ سراها تصریح کرد:700نسخه شبیه خوانی وجود دارد که برنامه هایی در مراسم سوگواری و جشن ها برگزار می شود.
اشرفی از احداث بوستان برنامه های آیینی خبر داد و گفت: این بوستان با رویکرد سمت و سو دادن به این گروه ها راه اندازی می شود.

مدیر منطقه 11 شهرداری اصفهان اشاره کرد:دسته های عزاداری و زنجیر زنی رهنان در میراث فرهنگی نالموس به ثبت رسید.

 

انتهای پیام /س

 

برچسب ها: شهرداری ، شورای شهر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.