سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش دبیر فدراسیون کشتی درباره خارج شدن جام تختی از رنکینگ اتحادیه جهانی

رضا لایق دبیر فدراسیون کشتی درباره خارج شدن رقابت های بین المللی جام تختی از رنکینگ اتحادیه جهانی توضیح داد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا لایق دبیر فدراسیون کشتی درباره دلیل حذف  رقابت های کشتی فرنگی جام تختی از رنکینگ اتحادیه جهانی گفت: با توجه به اینکه در صورت برگزاری رقابت های جام تختی به صورت رنکینگ سیستم تنها 3 نفر در هر وزن از کشورمان امکان حضور در این جام ها را کسب می کردند و نظر سرمربیان تیم های ملی بزرگسالان این بود که با توجه به اینکه جام های تختی یکی از مراحل انتخابی تیم ملی محسوب می شود در هر وزن تعداد بیشتری از کشتی گیران امکان حضور داشته باشند، با هماهنگی و نظر آن ها در نهایت این جام ها در رنکینگ سیستم قرار نگرفت.

وی ادامه داد: برای گرفتن رنکینگ می توانیم در صورت صلاحدید کادر فنی نفرات مدنظر را به 4 تورنمنت معرفی شده از سوی اتحادیه جهانی در هر رشته اعزام کنیم.

لایق در مورد اخباری در مورد از دست رفتن سهمیه رقابت های جهانی ساحلی در سال 2019 گفت: با توجه به شرایط خاص مالی مهرماه سال جاری، به دلیل عدم تأمین هزینه های ارزی و تخصیص نیافتن ارز ثانویه علیرغم پیگیری و مکاتبان صورت گرفته و هزینه های چند برابری خرید بلیط ما مجبور به لغو 8 تورنمنت بین المللی و برخی مسابقات اصلی شدیم و رقابت های ساحلی ترکیه هم جزء آن مسابقات بود و در همان زمان هم موضوع لغو اعزام را اعلام کردیم.

وی خاطرنشان کرد: نماینده ایران در کمیته ساحلی اتحادیه جهانی کشتی پیگیر این مسئله است و ما قاعدتا باید موضوع را به کمیته ملی المپیک به عنوان مرجع اعلام می کردیم تا آن ها هم پیگیر باشند.

گفتنی است اتحادیه جهانی کشتی تورنمنت های بین المللی تاثیرگذار در رنکینگ جهانی کشتی گیران در سال 2019 را اعلام کرد که بر اساس آن رقابت های کشتی فرنگی جام تختی از سیستم رنکینگ سال 2019 خارج شده است.


بیشتر بخوانید:

هشدار فدراسیون به کشتی گیران دوپینگی

معرفی کمیته فنی مرحله اول انتخابی تیم ملی کشتی آزاد

معرفی کمیته فنی کشتی فرنگی در انتخابی تیم ملی/ برگزاری ۱۸ مسابقه داخلی تا پایان سال


انتهای پیام/

جام تختی از سیستم رنگینگ اتحادیه جهانی کشتی خارج شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.