سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طبیعی بودن مواد اولیه فرش زنجان باعث افزایش کیفیت فرش‌ های تولیدی در استان شده است

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت:طبیعی بودن مواد اولیه فرش زنجان باعث افزایش کیفیت فرش‌ها شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،  مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان  گفت: طبیعی بودن مواد اولیه فرش زنجان شامل پشم و ابریشم و رنگ باعث افزایش کیفیت فرش‌ها می‌شود.

جعفری افزود: کیفیت فرش دستباف استان زنجان بسیار خوب است و طبیعی بودن مواد پشم و ابریشم و رنگ مورداستفاده در تولیدات فرش زنجان باعث افزایش کیفیت فرش‌های دستباف می‌شود.
 
رئیس اداره فرش استان زنجان  همچنین  با اشاره به وضعیت تولید فرش در استان زنجان اظهار داشت: میزان صادرات فرش دستبافت امسال در استان زنجان ۹ میلیون و ۸۵۵ دلار است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر روند صادرات فرش دستبافت در استان زنجان صعودی بوده است تصریح کرد: میزان صادرات فرش در مدت مشابه سال گذشته ۸ میلیون و ۷۷۲ هزار دلار بوده است.

جعفری همچنین با اشاره به بیمه قالیبافان در استان زنجان گفت: از آغاز نظارت و بازرسی از دار قالی‌ها در استان از مردادماه سال ۹۳ بیمه افرادی که در شغل‌های دیگر مشغول به‌کار بودند لغو شده و قالی‌بافان اصلی بیمه شدند و متأسفانه در استان افرادی بودند که در مشاغل دیگر مشغول به‌کار بودند، ولی بیمه فرش استفاده می‌کردند.

وی اظهار کرد: استان زنجان بیش از ۵۵ هزار بافنده دارد و در حال حاضر بیش از ۵ هزارقالی‌باف در استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

مدیراداره فرش سازمان صنعت، معدن وتجارت استان زنجان گفت: افرادی که شغل اصلی آن‌ها قالی بافی است بیمه می‌شوند وسازمان به بیمه شدن قالی بافان بسیار جدی است.

جعفری تأکید کرد: دارا بودن سن پایین‌تر از ۵۵ سال، داشتن مدرک فنی و حرفه‌ای و دریافت کارت قالیبافی از اتحادیه قالیبافان ازجمله شرایط لازم برای بیمه شدن است و در این زمینه باید سازمان تأمین اجتماعی نسبت به بیمه قالی‌بافان مساعدت کند.

وی تصریح کرد: فرش‌بافان می‌توانند پس از دریافت معرفی‌نامه از سازمان فرش اقدام به تکمیل فرم‌های مربوطه در سازمان تأمین اجتماعی کرده و با پرداخت هفت درصد حق بیمه تعیین‌شده با عنوان مشاغل آزاد از مزایای بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند و خوشبختانه باروی کار آمدن دولت تدبیر و امید به بیمه قالی‌بافان توجه بیشتری می‌شود.
 
انتهای پیام/ن
 

۵ هزار قالی باف در زنجان بیمه تامین اجتماعی هستند

برچسب ها: صنعت ، اشتغالزایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.