سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ولایتی مطرح کرد؛

دانشگاه آزاد بازوی قدرتمند نظام جمهوری اسلامی ایران/ با اتکا به دانش جوانان در راه گذر از تنگنا‌ها هستیم

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد به عنوان یکی از بازو‌های کشور برای گذر از تنگنا‌های موجود است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در جمع اساتید، فرهیختگان و دانشجویان دانشگاه آزاد و در جشنواره سالانه فرهیختگان این دانشگاه که صبح امروز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برگزار شد با بیان اینکه ایران مدعی مرجعیت علمی در جهان است، گفت: ریشه تمدن ایران اسلامی به 1700 سال پیش و با تأسیس دانشگاه جندی شاپور بازمی‌گردد.

وی با بیان اینکه تمدن درخشان ایران توانسته است دانشمندان بسیاری را به جهان معرفی کند، اظهار کرد: دانشمندانی چون ابن سینا، رازی، ابوریحان بیرونی در تمدن ایران اسلامی رشد کرده‌اند و خدمات بسیاری را به جامعه جهانی داده‌اند.

ولایتی درباره پژوهش هدفمند و فناوری ارزش آفرین اظهار کرد:‌ این دو حلقه اساسی در تولید ملی هستند و در نظام آموزش عالی و دانشگاه‌ها تبلور پیدا می‌کنند؛ دانشگاه‌های نسل جدید با تأکید بر تولید علم باید بتوانند نقش مهمی را در توسعه پایدار کشور ایجاد کنند و هر کشوری که به این دو موضوع تسلط کامل داشته باشد می‌تواند اقتدار خود را در جامعه جهانی حفظ کند.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی درباره جایگاه دانشگاه آزاد گفت: این دانشگاه بزرگترین مرجع علمی حضوری جهان و بازوی قدرتمند علم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و دانشگاه آزاد قادر است بسیاری از مسائل و مشکلات کشور را حل کند و در تنگناها و مشکلات راه حل‌های مناسبی را از خود ارائه کند.

رشد علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها از جمله مطالبات اصلی رهبری است

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به طور مکرر درباره دانشگاه‌ها صحبت می‌کنند،‌ گفت: رشد علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها از جمله مطالبات اصلی مقام معظم رهبری است و امیدوار هستیم که دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بتوانند در حوزه علمی به خوبی کار کنند و فناوران برتر را به جهان معرفی کنند.

ولایتی با اشاره به اقدامات جدید دانشگاه آزاد مبنی بر پایش و راه اندازی طرح‌های فناورانه اظهار کرد: با هدف راه اندازی شبکه گسترده پژوهش و فناوری و به کارگیری نتایج آن در پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکترا طرح پایش راه اندازی شده است.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: همچنین دانشگاه آزاد در دو رویداد مهم بین المللی همچون مسابقات رباتیک آسیا و اقیانوسیه و اجلاس آسایهل شرکت کرده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد و دانشجویان آن سرمایه‌های کشور هستند، گفت: با مدیریت کارآمد و انقلابی و بهره گیری از ظرفیت‌های نرم افزاری و سخت افزاری این دانشگاه می‌توانیم تمدن‌ساز ایران اسلامی باشیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.