طهرانچی گفت: به کارکرد‌های دانشجویان مهارتی توجهی نداریم و در آینده‌ای نزدیک شاهد دانشگاه‌هایی با صندلی‌های خالی خواهیم بود.

خطر مواجه با صندلی و ظرفیت‌های خالی در کمین دانشگاه است / از سال آینده دیگر پژوهش‌های دکترا دلبخواهی انجام نمی‌شوندبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد در جشنواره فرهیختگان و نشست معاونان پژوهشی دانشگاه آزاد که صبح امروز در ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد با اشاره به علم ایران اظهار کرد: بر خلاف آنچه که اروپاییان در بسیاری از کتاب‌های تاریخی، علمی مخفی می‌کنند دوران تمدن ایران بسیار شکوفا بوده است.

80 سال است که به نقاط ضعف دانشگاه واقف هستیم

رئیس دانشگاه آزاد اظهار کرد: با وجود آنکه دانشگاه از کشورهای غربی آمده است اما متأسفانه با تمام لوازمش نیامده و ما به رسالت‌های آن توجهی نداشته‌ایم، 80 سال است که به نقاط ضعف دانشگاه واقف هستیم اما مسئولیت‌های  اجتماعی دانشگاه اجازه نمی‌دهند که به این محیط کاری توجه داشته باشیم.

طهرانچی گفت: دانشگاه آزاد برآمده از مردم و ثمره انقلاب اسلامی است و 38 درصد آموزش عالی کشور را در خود دارد، قرار است برای پایدار ماندن خود در جامعه فعالیت‌هایی را انجام دهد.

وی با بیان اینکه علم دانشگاهی در کشور به صورت ناقص ترویج داده شده است، اظهار کرد: متأسفانه علی رغم آموزش‌های تخصصی که داده شده اما دانشجویان مهارتی را کمتر می‌بینیم و به کارکردهای مختلف آن‌ها توجهی نداریم،  بدون شک در آینده‌ای نزدیک شاهد دانشگاه‌هایی با صندلی‌های خالی خواهیم بود.

رئیس دانشگاه آزاد درباره مدل‌های آموزشی گفت: از مهر ماه سال آینده پژوهش‌های دکترا دیگر دلبخواهی انجام نمی‌گیرد بلکه آن‌ها طبق طرح پایش انجام می شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار