سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم احترام حتی به مجرمان در دستگاه قضایی

بی احترامی در دادگستری‌های استان حتی به افراد مجرم به هیچ وجه قابل قبول نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حجت الاسلام تقوی فرد رئیس کل دادگستری مازندران در آیین تکریم و معارفه رئیس جدید حوزه قضایی بخش دابودشت شهرستان آمل با تاکید بر لزوم تکریم مراجعین به ادارات دادگستری، گفت: باید به شخصیت همه افراد احترام گذاشت و بی احترامی در دادگستری‌های استان حتی به افراد مجرم به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی افزود: مجازات عمل مجرمانه بی احترامی به مجرم نیست بلکه مجازات را قانون و شرع تعیین نموده است و چه بسا احترام کردن متناسب به مراجعین ممکن است تاثیر بیشتر از بی احترامی و حتی مجازات غیر متناسب داشته باشد.

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی، قضاوت شغل نیست بلکه حکم است و ابلاغ قضاوت مانند ابلاغ رسالت و یک مساله الهی به شمار می‌آید.

حجت الاسلام تقوی فرد میانگین تعداد پرونده‌های ورودی به شعبات این حوزه قضایی، استاندارد و قابل قبول دانست و از مسئولین منطقه و مردم شریف این بخش قدردانی کرد.

رئیس کل دادگستری مازندران همچنین در آیین تکریم و معارفه دادستان جدید محمودآباد عملکرد دادستانی محمودآباد را در حوزه اجرای احکام کیفری قابل قبول دانست و گفت: سرانه ورودی پرونده به هر شعبه در دادسرای محمودآباد کمتر از ۶۰ پرونده است که مطلوب محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه همه مسئولین قضایی و اجرایی باید صلاحیت و شایستگی تصدی امور را داشته باشند، افزود: مسئولین باید پیش از قبول مسئولیت، شایستگی و صلاحیت خود را در عمل و اجرا نشان دهند.

در این مراسم مرتضی حسین زاده به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان محمودآباد منصوب و از زحمات فتح الله جعفری دادستان سابق شهرستان محمودآباد که به افتخار بازنشستگی نائل آمده، قدردانی شد.

مرتضی حسین زاده پیش از این به عنوان رئیس شعبه اول دادگاه عمومی و رئیس حوزه قضایی بخش دابودشت مشغول به خدمت بوده است.

همچنین با حضور امام جمعه بخش و مسئولین محلی، محمدرضا ابراهیمی به عنوان رئیس شعبه اول دادگاه عمومی و رئیس حوزه قضایی بخش دابودشت منصوب شد.

محمدرضا ابراهیمی پیش از این دادرس علی البدل دادگاه عمومی شهرستان محمودآباد بوده است.

انتهای پیام/ک




لزوم احترام حتی به مجرمان در دادگستری‌ها

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.