سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دادستان بوشهر:

انشعاب غیرمجاز در مسیر اصلی انتقال سوخت به بوشهر کشف شد

دادستان عمومی و انقلاب بوشهر از کشف انشعاب غیرمجاز سودجویان برای برداشت از خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی از کشتی به انبار نفت در شهر بوشهر خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،  علی حسن‌پور دادستان عمومی و انقلاب بوشهر گفت: امروز پس از وصول گزارشی مبنی بر نشت مواد نفتی در یکی از خیابان‌های شهر بوشهر، بررسی اولیه توسط ضابطین دادگستری و عوامل اجرایی انجام شد.

وی بیان کرد: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که از خط لوله ۱۶ اینچی که برای انتقال فرآورده‌های نفتی از محل اداره بنادر و کشتیرانی به مخزن های متعلق به شرکت پخش فراورده های نفتی بوشهر تعبیه شده، اشخاصی به صورت مخفیانه و غیرمجاز اقدام به ایجاد انشعاب و برداشت از این خط لوله کردند و بوسیله انتقال آن به منزل مخروبه ای در همان حوالی به سرقت  فراورده های نفتی مبادرت می‌کرده‌اند

حسن‌پور افزود: بر همین اساس دستورات قضایی در خصوص شناسایی افراد دخیل در این ماجرا صادر که متعاقب آن شخصی که این منزل در اختیار ایشان بوده شناسایی و بازداشت و تحقیقات در این خصوص در حال انجام است.

وی اضافه کرد: سودجویان یک انشعاب یک اینچی را در این مسیر ایجاد کرده و فرآورده‌های نفتی از جمله بنزین و گازوئیل را در مخازن هزار لیتری و مخازن کوچکتر ذخیره‌سازی و استفاده می‌کردند.

دادستان عمومی و انقلاب بوشهر با اشاره به اینکه این تخلف در خانه‌ای واقع در خیابان گمرک بوشهر رخ داده است، بیان کرد: در مسیر یک انشعاب غیرمجاز از این برداشت می‌شد و طوری مخفیانه کار می‌کردند که کسی متوجه فعالیت آنها نشود.

حسن‌پور از صدور دستورات لازم برای تعقیب موضوع و بررسی افرادی که در این زمینه نقش داشته‌اند خبر داد و افزود: مدت زمان سوء استفاده و میزان سوخت برداشت شده در دست بررسی است.

استفاده از خط انتقال اضطراری

مسعود نیک‌تاج مدیر شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی استان بوشهر  اظهار داشت: خط لوله اصلی انتقال فرآورده‌های نفتی به انبار نفت بوشهر اکنون غیرفعال شده است.

وی با اشاره به استفاده از خط لوله اضطراری برای انتقال فرآورده‌های نفتی از کشتی به مخازن زمینی خبر داد و افزود: اقدام مخفیانه سودجویان امروز با نشت سوخت از لوله انتقال نفت در خیابان طالقانی محرز شد.

منبع: مهر

انتهای پیام/س

برچسب ها: شرکت ملی نفت ، بنزین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.