سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارت‌های ملی قدیمی تنها تا پایان سال اعتبار دارند/فارس رتبه ۱۹ طلاق در کشور

مدیرکل ثبت احوال فارس با تاکید بر اینکه کارت‌های ملی قدیم در سال ۹۸ فاقد اعتبار خواهند بود به هموطنان توصیه کرد برای صدور کارت هوشمند ملی اقدام کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا انصاری مدیرکل ثبت احوال فارس گفت: کارت‌های ملی قدیمی تنها تا سه ماه دیگر اعتبار دارد و صاحبان این کارت‌ها باید برای صدور کارت هوشمند ملی اقدام کنند.

وی افزود: کارت‌هایی که تاریخ انقضای آن‌ها مربوط به قبل از سال ۹۶ است از هفته آینده بدون اعتبار خواهند بود و شماره سریال آن‌ها باطل می‌شود.

انصاری ادامه داد: کارت هوشمند ملی زمینه ساده‌تر شدن شناسایی، تصدیق هویت، حفظ امنیت اطلاعات فردی و بهره مندی از خدمات الکترونیکی هموطنان را فراهم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هزینه صدور کارت ملی هوشمند، ۳۱۰ هزار ریال است، از مردم خواست برای کاهش هزینه‌های ثبت نام، از طریق سایت www. Ncr.ir پیش ثبت نام کنند.

مدیر کل ثبت احوال فارس تصریح کرد: سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در فارس شرایط دریافت کارت هوشمند ملی دارند.

مدیرکل ثبت احوال استان فارس همچنین به آخرین وضعیت گروه‌های سنی ازدواج دختران و پسران اشاره و بیان کرد: میانگین گروه سنی دختران ۲۵ تا ۲۹ است و پسران نیز ۳۳.۹ است.

وی با بیان اینکه آمار‌ها نشان می‌دهد ۳۶.۵ درصد از طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی رخ می‌دهد گفت: استان فارس در نرخ ازدواج رتبه ۲۱ کشور و در طلاق نیز رتبه ۱۹ را دارد.
انتهای پیام/م

اعتبار کارت های ملی قدیمی تا پایان امسال

برچسب ها: ثبت احوال ، کارت ملی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.