سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۹ درصدی درخواست‌ها از اپل برای دسترسی به اطلاعات مشتری‌ها

بر اساس گزارش شفاف‌سازی اپل، در سال ۲۰۱۸ میزان درخواست دولتمردان از این شرکت برای فاش کردن اطلاعات مشتری‌ها ۹ درصد افزایش داشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، شرکت اپل تایید کرد بر اساس جدیدترین آماری که سازنده آیفون منتشر کرده است بیش از 25 هزار درخواست دولتی در نیمه نخست سال 2018 برای در اختیار قرار دادن اطلاعات مشتری‌های اپل از این شرکت صورت گرفته است.

جدیدترین گزارش شفاف‌سازی شرکت اپل فاش کرد 32 هزار و 342 درخواست از سوی دولتمردان از سراسر جهان به این شرکت رسیده است که خواستار دسترسی به اطلاعات 163 هزار و 823 دستگاه‌ بوده اند. بر اساس اعلام این گزارش 80 درصد این درخواست‌ها پذیرفته شده است.

بیشترین تعداد درخواست از سوی کشور آلمان بوده است. بیش از 42 درصد این درخواست ها را مقامات آلمانی مطرح کرده اند. اپل در گزارش خود اظهار داشت که حجم بالای درخواست‌ها از سوی کشور آلمان «بیشتر برای تحقیقات راجع به دستگاه‌های به سرقت‌ رفته» بود.

تعداد درخواست‌های آمریکا نیز در رتبه‌های بالا قرار داشت. این کشور 4 هزار و 570 درخواست برای 14 هزار و 911 دستگاه ارسال کرده است. 

در انگلیس شرکت اپل 572 درخواست برای 2 هزار و 606 دستگاه دریافت کرده است که 77 درصد آنها تایید شده اند. اپل تنها زمانی می‌تواند درخواستی را رد کند که آن درخواست شفاف نباشد، یا نامناسب و فاقد وجه قانونی باشد.

آخرین آمار حاکی از رشد 9 درصدی تعداد درخواست‌ها در مقایسه با دوره گزارشی شش ماهه قبل است. در ابتدای آخرین گزارش شفاف‌سازی آمده است این آمار در یک وب سایت تعاملی جدید منتشر خواهد شد تا داده‌ها بیشتر قابل دسترس باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.