سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی مطرح کرد؛

وام ۲۰ میلیارد تومانی صندوق نوآوری به شرکت‌های دانش‌بنیان/ به دنبال وارد کردن محصولات فناورانه هستیم

وحدت گفت: ۲۰ میلیارد وام لیزینگی برای کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان داده می‌شود .

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فن بازار با اشاره به این نمایشگاه گفت: نمایشگاه فن بازار الگوی مناسبی برای شرکت‌های دانش‌ بنیان است و توجه جدی به موضوع بازار دارد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه در حال حاضر درخواست شرکت‌های دانش‌بنیان تغییر یافته است، اظهار کرد: در ابتدای راه مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان از لحاظ مالی و ساختاری بود اما امروز دغدغه آن‌ها تغییر پیدا کرده و تأمین بازار به مشکل اساسی آن‌ها تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه اعتماد نکردن خریداران به محصولات دانش‌بنیان چالش اساسی برای این شرکت‌هاست، گفت: در برخی از موارد به دلیل اعتماد نداشتن مشتری به این محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان به مشکل می‌خورند و البته این نمایشگاه فرصتی مناسب برای توسعه بازار داخلی محصولات دانش‌بنیان است.

وحدت با اشاره به عملکرد این شرکت در حوزه تسهیلاتی گفت: این نمایشگاه سبب ورود نوآوری در تمام بخش‌ها شده است و برای کمک به این شرکت‌ها صندوق نوآوری و شکوفایی اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان وام لیزینگی به شرکت‌های دانش‌بنیان می‌دهد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: ما هیچگونه محدودیتی از نظر اعتبارات نداریم و به تمام  شرکت‌های دانش‌بنیانی که خواهان ارائه تسهیلات باشند این وام لیزینگی ارائه می‌شود.

وحدت با بیان اینکه همکاری را با صندوق توسعه فناوری نانو آغاز کرده‌ایم گفت: این صندوق به عنوان یک عامل مهم به شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلات خوبی را ارائه می‌دهند.

با همکاری وزارت علوم گرنت‌های فناورانه می‌دهیم

وی با اشاره به همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی و وزارت علوم اظهار کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی تعامل کاملی را با وزارت علوم دارد و تا سقف 70 درصد تسهیلات در قراردادها به شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در نمایشگاه داده می‌شود.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی درباره عملکرد صندوق در زمینه حمایت از  تحقیقات دانشگاهی بیان کرد: برنامه جدی را در زمینه حمایت از تحقیقات دانشگاهی و پژوهشگاهی با وزارت علوم آغاز کرده‌ایم و در این راستا قرار است وزارت علوم مراکز وابسته به خود را به ما معرفی کند تا بتوانیم برنامه عملیاتی برای این تحقیقات داشته باشیم.

وحدت با اشاره به سرمایه‌گذاری‌ها برای توسعه فناوری گفت: وزارت علوم برای توسعه فناوری سرمایه‌گذاری‌های خوبی را انجام داده است و به دنبال این نیستیم که از تحقیقات حمایت کنیم بلکه قرار است برنامه های پژوهشی که در دانشگاه‌ها اجرایی می‌شوند وارد صنعت شوند تا بتوانیم آن‌ها را به شرکت های دانش‌بنیان متصل کنیم.

انتهای پیام /

برچسب ها: فناوری ، اخبار علمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.