سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهردار قروه مطرح کرد:

ارزیابی عرضه و تقاضا در ساماندهی دستفروشان ضروری است

شهردار قروه با بیان اینکه در ساماندهی دستفروشان نیازمند ارزیابی عرضه و تقاضا هستیم، گفت: علت اصلی به وجود آمدن دستفروشی اقتصاد ضعیف جامعه است و باید حقوق مرتبط در این زمینه رعایت شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حسین پروندی شامگاه یکشنبه در نشست بررسی و رفع مشکلات اصناف قروه به عوارض شهرداری اشاره کرد و اظهار داشت: عوارض دریافتی از بازاریان و کسبه مطابق قانون بوده و تا حد ممکن هم تعامل با اصناف صورت گرفته است.

وی در ادامه بحث اصلی را مختص به ساماندهی دستفروشان دانست و تصریح کرد: پدیده دستفروشی یک واقعیت اجتماعی است که گستردگی جهانی دارد و گذشتن از آن و یا برداشتن آن غیرممکن است.

به گفته پروندی ساماندهی دستفروشان باید براساس تعداد جمعیت و عرضه و تقاضا باشد لذا نیاز است که یک تصمیم بینابینی گرفته شود به طوری که حق دستفروش و شهروندان هردو رعایت گردد.

وی علت اصلی به وجود آمدن دستفروش را اقتصاد ضعیف دانست و تصریح کرد: این دستفروشان حاصل بیکاری و تعطیلی کارخانه‌هایی همانند ذوب آهن کردستان هستند که براثر فشار اقتصادی به این نوع کار‌ها روی آورده اند.

مطابق اظهارات پروندی زمانی سیما و منظر شهری اصلاح می‌شود که اقتصاد جامعه هم روی غلتک افتاده و درست حرکت کند.

وی در ادامه بیشترین سدمعبر در سطح شهرستان را مختص به مغازه داران با دایر کردن اجناس خود در پیاده رو و یا فروش سیار دانست.

انتهای پیام/ز

خدمات جدید برای دستفروشان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.