سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس ثبت احوال مهریز بیان کرد؛

بهره مندی ۷۸ درصد از مردم مهریز از کارت ملی هوشمند

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان مهریز گفت: ۷۸ درصد از مردم شهرستان مهریز کارت ملی هوشمند در یافت کرده اند.

مهدی مصدق رئیس اداره ثبت احوال شهرستان مهریز در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد گفت: شهرستان مهریز رتبه دوم ثبت کارت‌های هوشمند الکترونیکی را در استان کسب نموده که از این رو پیشتاز در یکسان سازی دولت الکترونیکی است.

وی افزود: سیتم‌های نوبت دهی کارت‌های ملی هوشمند در شهرستان مهریز به روز و زمینه دولت الکترونیکی نیز محقق شده و از شهروندان خواستاریم هرچه سریع‌تر برای دریافت کارت ملی هوشمند خود اقدام نمایند.

رئیس ثبت احوال شهرستان مهریز اظهارداشت: ۷۸ درصد از مردم مهریز دارنده کارت ملی هوشمند هستند و تیم ثبت احوال در کنار میعادگاه نمازجمعه با همکاری دفاتر پیشخوان دولت، از مردم مهریز برای ثبت نام کارت ملی هوشمند اقدام کرده که در حال حاضر حدود ۸ هزار نفر برای کارت ملی هوشمند اقدام نکرده اند و انتظار می‌رود تا پایان سال این تعداد به دفاترمراجعه کنند.

مصدق بیان کرد: مزایای کارت ملی هوشمند پرهیز از اتلاف وقت و به هدر رفتن کاغذ است و همچنین اداره و نهاد‌ها به راحتی می‌توانند استعلام هویتی افراد را به صورت آنلاین دریافت کنند.

وی تصریح کرد: در چندسال اخیر مراجعه کنندگان نام‌های غربی را برای فرزندان خود می‌پسندند و باید نام‌های ایرانی و اصیل احیا و فرهنگسازی شود.

مصدق افزود: از جمعیت بالغ بر ۵۰ هزار نفر شهرستان مهریز از ابتدای سال تاکنون، ۱۱۰۰ واقعه ولادت و ۲۵۰ واقعه وفات وهمچنین تعداد ۳۵۰ ازدواج و حدود ۶۰ طلاق در شهرستان مهریز به وقوع پیوسته است.


انتهای پیام/ ا

فرهنگسازی استفاده از نام های اصیل ایرانی در انتخاب نام فرزندان

برچسب ها: ثبت احوال ، کارت ملی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.