سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان؛

ایجاد زیر ساخت‌های مورد نیاز در بنادر جدید هرمزگان/ پیگیری فعال شدن خط مسافربری بندر شیو پارسیان به کشور قطر

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: زیر ساخت‌های مورد نیاز در بنادر جدید استان ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،ایرج حیدری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان در دوازدهمین نشست کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان گفت: زیر ساخت‌های مورد نیاز در بنادر جدید استان ایجاد شود.

وی افزود: فعال شدن بنادر جدید در مناطق مختلف استان که مجوز آن‌ها از وزارت کشور دریافت شده است، موجب تمرکز زدایی، رونق اقتصادی و همچنین کاهش آسیب‌های اجتماعی در این مناطق می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: اداره کل بنادر و دریانوردی استان به همراه گمرک با برنامه ریزی مناسب برای فعال سازی بنادر رسمی جدید استان با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی متولی اقدام کنند.

ایرج حیدری با اشاره به اهمیت فعال شدن خط مسافربری با کشور قطر گفت: اداره کل بنادر و دریانوردی استان فعال شدن خط مسافربری بندر شیو پارسیان به کشور قطر را با جدیت دنبال کند.

وی گفت: توسعه میز‌های صادراتی با کشور‌های حوزه خلیج فارس و سایر کشور‌های همسایه از سوی اتاق تعاون با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای رونق شاخص‌های اقتصادی ضروریست

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به تفویض اختیار وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان در زمینه ثبت سفارش کالا افزود: روند صادرات باید با سرعت بیشتری صورت گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان هم در این نشست گفت: در ۸ ماهه امسال صادرات غیرنفتی استان بیش از ۵۰ درصد یعنی یک و نیم میلیارد دلار بوده است.

خلیل قاسمی پیش بینی کرد با توجه به تقسیم کار بین دستگاه‌های مرتبط صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی، گردشگری و تعاون تا پایان سال به هدف گذاری ۳ میلیارد دلاری سال ۹۷ برسد.

وی گفت: با تصمیمات کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی و تائید وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک از این پس تائیده گمرک برای صادرکنندگان کالا اسنادی تائیدیه نهایی محسوب می‌شود

یکی از مدیران شرکت‌های وارد کننده کالا هم گفت: ۱۱ هزار حلقه لاستیک کامیون در حال ترخیص از بندر و گمرک شهید رجایی بندرعباس است.

ابراهیم عمرانی افزود: ۴۵ هزار حلقه لاستیک کامیون نیز تا پایان دی ماه وارد بازار مصرف می‌شود و در اختیار حوزه حمل و نقل استان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ف

برگزاری دوازدهمین نشست کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی هرمزگان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.