سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الجزیره: کِشتی ترامپ در حال خالی شدن است

رسانه‌های آمریکایی استعفا‌ها و برکناری‌های متعدد در دولت دونالد ترامپ را در تاریخ کاخ‌سفید بی‌سابقه توصیف می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: خروج مقامات و شخصیت‌های آمریکایی از کشتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور ادامه دارد.

گزارشگر شبکه تلویزیونی الجزیره درباره استعفای برت مک گورک، نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش گفت: با گذشت فقط چند روز از کناره‌گیری جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا و پیش از او جف سشنز، وزیر دادگستری، استعفای جدیدی از گروه کاری دونالد ترامپ، اعلام شد.

برت مک گورک، فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف بین المللی ضد داعش، با صراحت علت استعفای خود را دستور ترامپ برای خروج هزاران سرباز آمریکایی از سوریه اعلام کرد. مک گورک تاکید کرد داعش ضعیف شده، اما شکست نخورده است و عقب نشینی آمریکا به آن فرصت می دهد تا خود را احیا کند.

مک گورک از تصمیم ترامپ در تنگنا قرار گرفته است، زیرا پیش از تصمیم ترامپ اعلام کرده بود یگان های آمریکایی در شمال سوریه همچنان با داعش خواهند جنگید. چند هزار نیروی آمریکایی در این منطقه حضور دارند و پایگاه ها و باندهای فرود هواپیما در شمال شرق سوریه احداث کرده اند.

در ادامه این گزارش آمده است: استعفای برت مک گورک بار دیگر نگاه ها را به سوی ده‌ها شخصیت سیاسی و اداری آمریکا جلب کرد که کشتی دونالد ترامپ را ترک کردند. بعضی از آنها روابط کاملا نزدیک با ترامپ داشتند. رسانه های آمریکایی این استعفاها و برکناری ها را در تاریخ کاخ سفید بی سابقه توصیف می کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.