سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ما و دیگران؛

نگاهی به افتخار آفرینی و درخشش ورزشکاران ایرانی در میادین بین المللی

ورزشکاران کشورمان همواره در ۴ دهه گذشته توانسته اند در میادین بین المللی بدرخشند و موجب سرافرازی و افتخار آفرینی شوند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ورزش و اهميت آن در كشورمان بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی از جايگاه ويژه ای برخوردار بوده است .

با پيروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در سال 1357 و سقوط حكومت ستم شاهی، ايران عزيزمان شاهد اتفاقات مختلفی از جمله 8 سال جنگ تحميلی از سوی رژيم بعث بود  اما هيچكدام نتوانستند مانع پيشرفت ورزش در اين آب و خاك شوند.

توسعه ی ورزش در اكثر نقاط كشورمان از همان روزهای ابتدايی انقلاب اسلامی كه از آن زمان تا به امروز نزديك به 4 دهه می گذرد در راس امور قرار داشته و دارد به طوری كه بيشتر روستا ها مجهز به سالن ورزشی شده اند همچنين شاهد ساخته شدن بيش از 18 استاديوم 15 هزار نفری، 4 پيست دوچرخه سواری، 2 استخر قهرمانی، سه سالن تخصصی دووميدانی و.... بوده ايم كه باعث شده يك سر و گردن بالاتر از كشورهای همسايه قرار گيريم.

همچنين نبايد چشم پوشی كرد كه پس از انقلاب اسلامی بانوان ورزشكار ايران زمين با داشتن حجاب مقدس اسلامی و امكانات بهتر نسبت به قبل از انقلاب توانسته اند با افتخار فاتح اكثر ميدان های ورزشی باشند.

قبل از انقلاب بانوان فقط در 4 رشته ورزشی در رقابت های بين المللی حضور داشتند اما اكنون در بيشتر رشته های ورزشی دوشادوش ورزشكاران مرد حضور مستمر و فعال دارند. امروزه حضور پر رنگ بانوان با پوشش اسلامی در مسابقات جهانی باعث شده تا ديگر كشورهای مسلمان هم در اين امر ترغيب شوند.

با توسعه ی كشور بعد از انقلاب شكوهمند، افزايش جمعيت و در پس آن افزايش مطالبات مردمی ليگ های استانی به ليگ های سراسری تبديل شدند و امروزه در بيشتر رشته های ورزشی صاحب ليگ هستيم.

همه ی اين موارد باعث شده تا كشورمان در بين كشورهای همسايه خود پس از انقلاب پيشرفت چشمگيری در همه ی عرصه ها از جمله ورزش داشته باشد. با اينكه امروزه بيشتر كشورها دارای اكثر رشته های ورزشی هستند اما در رقابت های جهانی و آسيايی از نظر مدال آوری ورزشكاران ما نسبت به ورزشكاران كشورهای همسايه از جمله تركيه، عراق و .... حرف اول را می زنند.

به عنوان مثال كشور تركيه كه از غرب با كشورمان هم مرز است به جز رشته های فوتبال، وزنه برداری، قايقرانی، دووميدانی ،كشتی ، واليبال، هندبال و بسكتبال ورزشكاران آن ها نتوانسته اند در ساير رشته ها عملكرد خوبی داشته باشند البته در همين رشته هايی هم كه نام برده شده عملكرد ورزشكاران ايران به مراتب در عرصه های بين المللی بهتر از ورزشكاران تركيه بوده است.

 ديگر همسايه های كشورمان مانند كشورهای عراق، افغانستان و پاكستان به دليل جنگ های داخلی نتوانستند به توسعه ی رشته های ورزشی خود بپردازند و همواره حضور تيم های ملی ايران پس از انقلاب اسلامی در ميادين مختلف ورزشی در مقايسه با اين كشورها پر رنگ تر بوده است.

كشورهای عربی حوزه خليج فارس مانند: قطر، بحرين،امارات، عربستان سعودی و.... با خرج كردن پول های كلان ورزشكارانشان هيچگاه نتواسته اند در رشته های ورزشی موفق تر از ورزشكاران ايرانی ظاهر شوند.

همچنين دليل عملكرد درخشان ورزشكاران زن و مرد ايرانی در عرصه های جهانی توصيه ی مقام معظم رهبری حضرت آيت الله خامنه ای بوده است كه ايشان فرموده اند " امر به ورزش امر به معروف است " و همين باعث شده ورزش ايران اسلامی دربين همسايگان خود از سطح بالاتری برخوردار باشد.


بيشتر بخوانيد:

سلطانی‌فر: معافیت قهرمانان و مدال‌آوران عنایت ویژه مقام معظم رهبری نسبت به جوانان ورزشکار است

سلطانی فر: در دهه طلایی و خیزش ورزش زنان هستیم

قاب طلایی وزنه برداری با یک لکه‌ی سیاه/سهام داران موفقیت در راهی پر خطر


انتهای پيام/

پيشرفت روز افزون ورزش ايران پس از انقلاب اسلامی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.