سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علم و صنعت به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

گام‌های نهایی به ثمر رسیدن «ظفر»/ سیاست‌های کلان کشور زمان دقیق پرتاب را مشخص می‌کند

ذاکری گفت: تصمیم‌گیری درباره زمان پرتاب ماهواره در شورای شامل وزیر ارتباطات، رئیس سازمان فضایی و مدیران کلان کشور انجام می‌شود.

جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت در گفت و گو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت ماهواره ظفر این دانشگاه بیان کرد: در شرایط فعلی طبق اولویت بندی، پرتاب ۳ ماهواره از دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف و علم وصنعت درحال نهایی شدن هستند و شورای متشکل از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان فضایی ایران و مدیران کلان کشور درباره زمان پرتاب ماهواره‌ها تصمیم گیری می‌کنند.

وی افزود: با توجه به شرایط پیش بینی می‌شود تا ۳ ماه آینده، ۲ ماهواره پرتاب شون ولی اینکه تا چه حد ضرورت دارد که این ۳ ماهواره به طور همزمان یا به فاصله زمانی کم پرتاب شوند سیاست گذاری کلان است و باید تیم کارفرما تصمیم بگیرد.

اعمال تغییرات درماهواره؛ به درخواست وزیر ارتباطات

ذاکری بیان کرد: ماهواره ظفر دانشگاه علم و صنعت طبق توافق قبلی آماده بوده است، ولی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دربازدید اخیرخود از این ماهواره روی مباحث کاربردی، انتظارات، مشخصات و ویژگی‌های ماهواره تاکید کرد وخواستار افزایش دقت آن شد؛ برآورده کردن بخشی ازاین خواسته‌ها و تغییراتی که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و تیم کارشناسی آن‌ها داشتند به زمان بیشتری نیاز دارد که  امیدواریم با حل شدن این مشکلات ماهواره طبق برنامه زمان بندی، آماده پرتاب شود.

رئیس دانشگاه علم و صنعت اظهار کرد: در بازدید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ماهواره ظفر برخی از بحث‌های فنی بین همکاران ما و مسئولان سازمان فضایی ایران مطرح شد و هر ۲ طرف نکات خود را بیان کردند؛ در این جلسه درباره مسائل و مشکلات باقی مانده ماهواره مذاکراتی انجام گرفت و تبادل نظرشد.

وی افزود: در این جلسه همکاران فنی دانشگاه قول‌هایی را دادند و به یک توافق اولیه درحوزه اجرایی و ادامه روند کار رسیدیم؛ در حوزه مشکلات موجود در تامین قطعات و اجرا ازنقطه نظر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و کارفرما یعنی سازمان فضایی ایران استفاده کردیم و  راهکار‌هایی اندیشیده شد و به توافق جمعی رسیدیم.

مساعدت وزیر ارتباطات در رفع موانع پروژه

ذاکری بیان کرد: امیدوارم بتوانیم با توافق انجام شده درجلسه کار را پیش ببریم؛ وزیر ارتباطات و فناوری هم تا حدی موانع پیش روی پروژه را برطرف کرد، راه کار ارائه کرده وقول حمایت از  قرارداد پژوهش را داد که امیدواریم با این مساعدت‌ها کار عملیاتی و اجرایی ماهواره تسریع شود.

آشنا کردن مردم با کاربرد و اثربخشی ماهواره

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: در راستای تاکید وزیر ارتباطات و فناوری بر راه اندازی شرکت‌ها درحوزه کاربرد‌های ماهواره‌ها و رویکرد ما در این زمینه، درهفته جاری یکی از مراکز کارآفرینی شروع به کار کرده و دراین حوزه شرکت یا شرکت‌هایی را فعال می‌کنیم تا مردم بیشتر درجریان کاربرد‌های مستقیم این ماهواره‌ها و اثربخشی آن‎ها در زندگی شان را ببینند.

وی اظهار کرد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درسخنان خود ضمن اشاره به شناسایی اراضی توسط ماهواره‌ها وکاربرد‌های مشابه آن که می‌تواند در حوزه اقتصاد کشاورزی و زندگی مردم تاثیرگذار باشد؛ درخواست کرد شرکت‌های نوپای دانشگاهی در این زمینه فعالیت داشته باشند.

ذاکری گفت: قراراست مجددا چهارشنبه وزیر ارتباطات و فناوری از مراکز و بخش‌های مختلف دانشگاه که مرتبط با ICT هستند، از جمله مرکز آنتن، آزمایشگاه فاوا و آزمایشگاه تحقیقاتی سازه و سیستم‌های هوایی بازدید داشته باشد.

وی بیان کرد: در کنار این بازدید، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نشستی با اعضای هیئت علمی مرتبط با حوزه ICT داشته و در جریان توانمندی‌های اساتید ومرکز تحقیقات دانشگاه قرار خواهد گرفت؛ همچنین تفاهم نامه همکاری با یکی از معاونان وزیر ارتباطات و یکی از مراکز تحقیقاتی دانشگاه منعقد خواهد شد که اطلاعات کامل و جزئیات آن اطلاع رسانی می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.