سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری کارگاه آموزشی راهنمای انعکاس اخبار خودکشی در نیشابور

کارگاه آموزشی، راهنمای انعکاس اخبار خودکشی در رسانه ها، در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور برگزار شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، مدیر گروه سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: خودکشی علی رغم ناخوشایند بودن، قابل پیشگیری است و ضرورت تدوین یک برنامه ریزی صحیح با مشارکت همه ارکان مدیریت و تصمیم گیری جامعه، به منظور برخورد با این موضوع به شدت احساس میشود.

دکتر محمدآذینی در ادامه افزود: رسانه‌ها با توجه به تاثیر جدی آن‌ها بر نگرش مردم، اطلاع رسانی جامع نگر برمبنای واقعیات وشواهد علمی نقش مهمی انعکاس اخبار مربوط به خودکشی داشته و استفاده از منابع معتبر ارائه دهنده آمار خودکشی ضروری است.

دکتر آذینی در ادامه درپاسخ به سوالی در خصوص درج یا عدم درج آمار خودکشی توصیه کرد: در زمان انتشار آمار علاوه بر اتکاء به ارقام درست و مستند، مقایسه آمار با سایر مناطق دنیا، صورت پذیرد و از نظرات تکمیلی متخصصین مربوطه نیز استفاده شود.

مدیر گروه سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد نقش خبرنگاران و مدیران رسانه را در این مساله مهمترین و تاثیرگذارترین نقش دانست و افزود: باید خودآگاهی، عزت نفس و اعتماد به نفس جوانان و نوجوانان را در خانواده‌ها افزایش دهیم تا در برخورد با مشکلات جامعه، بهترین عکس العمل را داشته باشیم.

انتهای پیام//م. ص


برگزاری کارگاه اموزشی در رابطه با انتشار اخبار خودکشی

برچسب ها: سلامت روان ، خودکشی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.