سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلایه پورابراهیمی از عملکرد بانک‌ها در محاسبه سود تسهیلات

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ،در نشست شورای عالی بانک‌های استان در خصوص تسهیلاتی که با پرداخت سود مرکب مواجه بودند، گفت: قرار شد که سود به شکل ساده محاسبه و اعمال شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد رضا پور ابراهیمی  نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملکرد بانک‌ها  موضوع مصوب در صحن علنی مجلس قرار گرفت و به شورای نگهبان رفته است، گفت:اما بانک‌ها نامه‌ای به شورای نگهبان زدند که این موضوع موجب ایجاد شرایط خاص برای نظام بانکی می‌شود.

وی افزود: روسای بانک‌ها در جلسه مشترک با رئیس مجلس حضور داشتند و مصوبه با حضور آن‌ها بود، جای تعجب دارد که جلسه با پیشنهاد بانک‌های کشور بوده و توافق شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این مسله را حتما پیگیری می‌کنیم، گفت: ایراد بانک‌ها این است که محاسبه سود ساده، مسائل عقود اسلامی، قاعده فقهی رعایت نشده و ... در صورتی که در جلسه با بانک‌ها همه این مسائل را بررسی کردیم.

وی اظهار داشت:جای گلایه شدید از روسای بانک‌ها در بدرفتاری است که انجام داده اند، ضمن اینکه بانک مرکزی هم نامه زده به شورای نگهبان و عنوان کرده این مصوبه هزینه سنگینی به نظام بانکی کشور تحمیل می‌کند.

پورابراهیمی ادامه داد: در جلسه مشترک در شورای نگهبان به همراه رئیس کمیته پولی بانکی، بحث کردیم و نظر کارشناسی خودمان را دادیم که حتی این مسئله به نفع نظام بانکی کشور است.

وی بیان داشت:درخواست روسای بانک‌ها و مرکزی مرکزی از شورای نگهبان این است که بند «و» تبصره ۱۶ تصویب شده در صحن علنی مجلس، منتهی به تایید شورای نگهبان قرار نگیرد و ابلاغ نشود.

پورابراهیمی گفت: الان منابعی فریز شده و اصلا امکان وصول هم برای بانک‌ها ندارد و مصوبه مجلس موجب می‌شود که منابع فریز شده برگردد و بانک‌ها از ان انتفاع ببرند.

وی تصریح کرد: افزایش سود سپرده بانکی برخلاف قاعده عقلی و منطقی و مصوبات شورای پول و اعتبار، حداقل ۱۵ هزار میلیارد تومان به نظام بانکی تحمیل کرد در حالی که باید پاسخگوی آن باشند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: درخواست ما این است که بانک‌ها تا تعیین تکلیف آخرین وضعیت بند «و» تبصره ۱۶ با مشتریان تعامل داشته باشند تا وضعیت مصوبه در شورای نگهبان مشخص شود.
انتهای خبر/ی

افزایش سود سپرده بانکی برخلاف قاعده عقلی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.