سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان:

خروج نظامیان آمریکایی تاثیر منفی بر امنیت افغانستان ندارد

ریاست جمهوری افغانستان به صورت ضمنی از خروج 7 هزار نظامی آمریکا از این کشور استقبال کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ریاست جمهوری افغانستان ضمن استقبال ضمنی از خروج 7 هزار نظامی آمریکا از این کشور تاکید کرد که خروج نیروهای خارجی تاثیر منفی بر امنیت افغانستان ندارد.

در پی دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر خروج 7 هزار نظامی این کشور از افغانستان، هارون چخانسوری، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت: نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان از چهار و نیم سال پیش در خط مقدم نبرد می جنگند و مسئولیت تامین امنیت کشور را به صورت کامل به عهده دارند؛ نیروهای خارجی تنها در بخش آموزش، مشوره‌دهی و حمایت‌های فنی فعالیت دارند و خروج آنها روی امنیت افغانستان هیچگونه تاثیری ندارد.  

چخانسوری افزود: هدف نهایی مردم و دولت افغانستان این است که قوای مسلح کشور روی پای خود بایستند و مستقلانه از کشور دفاع کنند.

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان افزود: نیروهای امنیتی و دفاعی کشور روز به روز توانمند می‌شوند و به سمت توانمندی بیشتر در حال حرکت هستند. به گفته وی، در سال ۲۰۱۴ نیز تحلیل‌ها و نگرانی‌هایی وجود داشت که با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، این کشور سقوط می‌کند اما قوای مسلح افغانستان غلط بودن این تحلیل ها را ثابت کردند.

انتهای پیام/

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.