سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشرفت ۵۰ درصدی حفاری تونل زره ناغان

حدود ۵۰ درصد از عملیات حفاری تونل زره ناغان در استان چهارمحال و بختیاری انجام شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، داریوش حسینی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در حاشیه بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از روند حفر و احداث تونل زره ناغان گفت: احداث این تونل با یک هزار و ۴۰۰ متر طول، و به عنوان یکی از پروژه‌های مصوب دور دوم سفر‌های استانی رئیس جمهور، در حال اجراست.

وی افزود: هم اکنون حدود نیمی از عملیات حفر این تونل به میزان ۷۰۰ متر، در حد فاصل شهرستان کیار به استان خوزستان انجام شده است و مابقی نیز تا نیمه سال آینده به اتمام خواهد رسید.

حسینی اضافه کرد: این تونل در زیر کوه سوخته و گردنه زره در حال حفاری می‌باشد و اجرای آن ضمن حذف بیش از ۵ نقطه حادثه خیز و پر خطر، طول جاده اصلی شهرکرد به سمت سد کارون ۴ و استان خوزستان را ۲۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند.

وی گفت: ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی برای حفاری، تجهیز و امین سازی این تونل اختصاص یافته است.

حسینی ادامه داد: برای تکمیل پروژه در دست احداث جاده کمربندی شهرکرد به سامان هم ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای تملک اراضی حاشیه جاده و معارضات نیاز است.

وی افزود: این جاده نیز در صورت تخصیص اعتبار، نیمه نخست سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

گفتنی است: خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور، در سفر به چهارمحال و بختیاری، از طرح‌های حوزه راه و شهرسازی در این استان دیدن کرد.

انتهای پیام/ش

سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به چهارمحال و بختیاری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.