سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترامپ دستور خروج نیمی از نیروهای آمریکایی را از افغانستان صادر کرد

۷ هزار نیروی نظامی آمریکا که در افغانستان حضور دارند، از چند هفته دیگر به مرور این کشور را ترک می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه «وال استریت ژورنال» بامداد جمعه (به وقت تهران) به نقل از منابع آگاه نوشت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به وزارت دفاع این کشور دستور داد روند کاهش تعداد نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان را آغاز کنند. در پی این دستور، از چند هفته دیگر بیش از 7 هزار نظامی آمریکایی از افغانستان خارج خواهند شد.

آمریکا در حال حاضر بیش از 14 هزار نیروی نظامی در افغانستان دارد که بخش عمده آن‌ها در قالب مأموریت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در زمینه آموزش نیروهای محلی و پشتیبانی از آن‌ها فعالیت می‌کنند. ترامپ پیش از این بارها از حضور نظامیان این کشور در خارج از کشور انتقاد کرده و آن را «تلف کردن پول» خوانده است. وی در سال ۲۰۱۱ هم، زمانی که هنوز وارد عرصه سیاسی نشده بود، در توییتر نوشته بود: «کی می‌خواهیم از تلف کردن پول برای بازسازی افغانستان دست برداریم؟ باید اول کشور خودمان را بسازیم.»

زمزمه خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در حالی مطرح می‌شود که دولت ترامپ چهارشنبه شب در اقدامی غیرمنتظره اعلام کرد نظامیان این کشور ظرف دو تا سه ماه آینده سوریه را ترک می‌کنند. همچنین قرار است حملات هوایی آمریکا در سوریه هم متوقف شود. ترامپ ابتدا گفت دلیل این تصمیم تحقق هدف شکست داعش است، اما روز پنج‌شنبه در توییت تازه‌ای گفت مبارزه با داعش وظیفه آمریکا نیست و این ایران، روسیه و سوریه هستند که به عنوان «دشمنان محلی داعش» باید با این گروه تروریستی مبارزه کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
بالاترازفرهاد
۱۰:۳۸ ۳۰ آذر ۱۳۹۷
خدا می داند ترامپ در تفکرات بد اندیش خود از این خارج کردن سربازان آمریکایی از کشورهای سوریه و افغانستان چه اهداف پلیدی را دنبال می کند
ناشناس
۱۴:۱۶ ۳۰ آذر ۱۳۹۷
اونا دارن میرن آفریقا رو به خاک و خون بکشند.