وزارت دفاع آمریکا در گزارشی برای کنگره این کشور اعلام کرد کابل پس از 16 سال، در مراحل اولیه توسعه طرحی برای مبارزه با گروه تروریستی طالبان است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، پنتاگون اعلام کرده است دولت افغانستان در حال توسعه برنامه جدیدی برای مبارزه با طالبان است.

پس از 16 سال جنگ علیه طالبان، دولت افغانستان در حال آغاز توسعه «نقشه راهی» برای شکست بن‌بستِ جنگی است که از طریق استفاده تروریست‌ها از پاکستان به عنوان یک پناهگاه، به درازا کشیده شده بود.

وزارت دفاع آمریکا در گزارشی برای کنگره این کشور گفت برنامه کابل در مراحل اولیه توسعه قرار دارد. این برنامه نیروهای افغان را برای «شرایط عملیات تهاجمی» بازسازی و اصلاح می‌کند.

طبق این گزارش، این رویکرد جدید چهار مولفه اساسی دارد: افزایش توانایی‌های مبارزه نظامی افغانستان، بهبود توسعه سران افغان، تولید یک فرماندهی واحدتر و مبارزه با فساد رسمی. این برنامه همچنین بدون اینکه در ساختار کلی امنیتی افغانستان تغییری ایجاد کند، میزان نیروهای «ویژه امنیتی» افغان را دو برابر خواهد کرد.

در این گزارش اعلام شده است: «با این برنامه، افغانستان قصد خود را برای مواجه با چالش‌های پرشمار نشان داده و تعهد خود در مورد شراکت امنیتی با آمریکا را افزایش می‌دهد.»

با این وجود در این گزارش جزئیاتی از راهبرد جدید آمریکا برای جنگ افغانستان ذکر نکرده است، راهبردی که جیمز متیس، وزیر دفاع این کشور، گفته بود در ماه جولای برای انتشار عمومی آماده می شود. انتظار می‌رود در خصوص راهبرد جدید آمریکا، متیس افزایش 4 هزار نیروی آمریکا در افغانستان را اعلام کند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار