سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احتمال تعطیلی بخش‌هایی از دولت آمریکا قوت گرفت

رئیس‌جمهور آمریکا با اصرار بر تأمین بودجه احداث دیوار مرزی تصمیم دارد لایحه اخیر مجلس سنا برای جلوگیری از تعطیلی دولت این کشور را امضا نکند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، «پال رایان» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، پس از دیدار با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، می‌گوید او لایحه تصویب‌شده در مجلس سنا برای جلوگیری از تعطیلی دولت را امضا نمی‌کند.

مجلس سنای آمریکا چهارشنبه شب با اکثریت آرا لایحه تأمین هزینه‌های دولت تا 8 فوریه سال آینده را تصویب کرد تا از تعطیلی دولت جلوگیری کند. اما بنا به گزارش پایگاه «سی‌ان‌بی‌سی»، ترامپ که به دنبال تأمین بودجه 5 میلیارد دلاری برای احداث دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک است، تصمیم ندارد بدون تأمین بودجه دیوار مرزی، مصوبه مجلس سنا را امضا کند.

این اقدام ترامپ آخرین کوشش‌ها برای جلوگیری از تعطیلی دولت آمریکا را با شکست مواجه می‌کند.

 رایان روز پنج‌شنبه، پس از نشست یک ساعته با ترامپ در جمع خبرنگاران گفت: « ما همین حالا یک نشست طولانی و سازنده با رئیس‌جمهور داشتیم. رئیس‌جمهور به ما اطلاع داد که به علت نگرانی‌های مشروعش در خصوص امنیت مرزها (احداث دیوار مرزی با مکزیک)، مصوبه روز گذشته مجلس سنا را امضا نخواهد کرد».

«سارا هاکبی سندرز»، سخنگوی کاخ سفید نیز همزمان با این اظهارات رایان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما نیاز فوری به تأمین مالی امنیت مرزی داریم، از جمله اینکه یک دیوار مرزی احداث کنیم».

به نوشته «سی‌ان‌بی‌سی»، نمایندگان جمهوریخواه مجلس نمایندگان قصد دارند بودجه 5 میلیارد دلاری احداث دیوار مرزی را به لایحه مجلس سنا اضافه کند اما نمایندگان دموکرات مخالف این ردیف بودجه هستند. اگر مجلس نمایندگان تا نیمه‌شب فردا (جمعه) با تأمین این بودجه موافقت نکند، ترامپ لایحه سنا را امضا نخواهد کرد، بنابراین بخش‌هایی از دولت تعطیل خواهد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.