سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر انجمن رادیو انکلولوژی ایران مطرح کرد؛

کاهش هزینه دارویی بیماران سرطانی با تولید داروهای دانش‌بنیان

فودازی گفت: به کمک داروهای دانش بنیان می‌توان هزینه بیماران سرطانی را کاهش داد.

 به گزارش خبرنگار   حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین فودازی دبیر انجمن رادیو انکلولوژی درمراسم رونمایی از داروهای ضد سرطان که عصر امروز در  هتل پارسیان برگزار شد، اظهار کرد: سرطان سینه و پروستات یکی از بیماری های شایع است و   ورود درمان های جدید کیفیت زندگی بیماران  را بهتر از گذشته کرده است.

وی با اشاره به  داروی‌های ضد سرطان اظهار کرد:داروهایی که امشب رونمایی شده‌اند از نوع هورمونی و نسل جدید درمان دارویی محسوب می‌شود و سبب افزایش امید به زندگی بیماران خواهند شد.

فودازی درباره  داروی زایبرون گفت: این دارو از کیفیت خوبی برخوردار است و قیمت آن یک سوم مشابه خارجی است و توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان تولید شده است؛ البته هنوز تحت پوشش بیمه قرار ندارد ولی در آینده تحت پوشش قرار می گیرد و  این امکان را به متخصصان انکلولوژی می دهد که بتوانند روش‌های  درمانی بهتری را امتحان کنند.

در زمینه تست های PSA از مراکز پیشرفته دنیا عقب تر هستیم

همچنین در ادامه مراسم  قوام نصیری رئیس انجمن سرطان در حاشیه مراسم رونمایی از داروهای ضد سرطان که در هتل پارسیان برگزار شد، اظهار کرد: داروهای سرطان پروستات در زمینه بیولوژنیکی و شیمیایی بسیار کارآمد هستند .

وی افزود: جایگاه درمانهای هورمونی در دنیا مناسب است و امروزه از داروهای شیمی درمانی تاکستوتر برای  سرطان‌های ریه و پروستات هم استفاده می‌شود.

قوام نصیری با بیان اینکه درمان سرطان با جراحی و رادیوتراپی هم انجام می شود گفت: در روش درمانی  رادیوتراپی باید داروهای شیمی درمانی مصرف کرد؛ امروزه تشخیص سرطان  در ایران به زودی انجام می‌شود  ولی در زمینه تست های PSA ما عقب تر از مراکز پیشرفته دنیا هستیم.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.